Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Är det möjligt att sänka kostnaden om man betalar av allt?

Hej vänner

Som titeln lyder. Jag kommer att få ärva en del pengar och sitter fast hos KFM med en löneutmätning i dagens läge.
Jag undrar ifall man kan ringa in till KFM eller ifall jag kan ringa runt till alla dessa inkasso företag som då har skickat in till KFM och erbjuda att betala av allt idag ifall man kan få ett reducerat belopp och hur man ska framgå isåfall.

Summan rör sig om totalt 500k till över 15 låneföretag sedan innan (orkar inte kolla alla inkasso företagen)

Tacksam för alla svar och ifall ni har tips på hur man ska framgå

Mvh

Detta kan bli min räddning i livet.

Hej vänner

Som titeln lyder. Jag kommer att få ärva en del pengar och sitter fast hos KFM med en löneutmätning i dagens läge.
Jag undrar ifall man kan ringa in till KFM eller ifall jag kan ringa runt till alla dessa inkasso företag som då har skickat in till KFM och erbjuda att betala av allt idag ifall man kan få ett reducerat belopp och hur man ska framgå isåfall.

Summan rör sig om totalt 500k till över 15 låneföretag sedan innan (orkar inte kolla alla inkasso företagen)

Tacksam för alla svar och ifall ni har tips på hur man ska framgå

Mvh

Detta kan bli min räddning i livet.
Måste ringa alla inkasso och försöka få fram ackord. Det är inget kronofogden kan hjälpa dig med dem bara driver in det så är inkasso en och en du får försöka komma överens med

Måste ringa alla inkasso och försöka få fram ackord. Det är inget kronofogden kan hjälpa dig med dem bara driver in det så är inkasso en och en du får försöka komma överens med
Så det är möjligt med andra ord att ringa till inkasso bolagen och fråga om ett reducerat belopp om man betalar det på studs?

Så det är möjligt med andra ord att ringa till inkasso bolagen och fråga om ett reducerat belopp om man betalar det på studs?
Absolut, men är mkt beroende på hur gammal skulden är och hur mkt dem får in just nu från löneutmätning.
Ju äldre skuld ju bättre chans med största sannolikhet

Vill dem inte ge ngt erbjudande så gå vidare till nästa bara och försök där. Med lite tur så får du kanske ett mail sen av dem som sa nej med ett erbjudande. Så säg till dem att betala allt är inte aktuellt utan bara om du får ackord

Absolut, men är mkt beroende på hur gammal skulden är och hur mkt dem får in just nu från löneutmätning.
Ju äldre skuld ju bättre chans med största sannolikhet
Okej, den är typ 1,5år gammal. så det är länge tycker jag

Okej, den är typ 1,5år gammal. så det är länge tycker jag
1,5 år är inte så gammal skuld då. Men det kostar inget att försöka. Det är lättare att få ackord på äldre skulder än så, typ 10 år!

Men ring runt och ställ frågan, säg att du har en skuld som är på totalt 120 t, då frågar du om de kan stryka skulden om du betalar 60 k (lägg dig lite lägre än det du är beredd att betala så har du förhandlingsutrymme).
Annars kan du fråga hur mkt de vill ha av dig för att avskriva skulden (alltså omvänd fråga om ackord)

Som Myra säger, ring runt redan nu. Se om du kan få en bra deal. Ring inte KFM dem kan inte förhandla utan du får ringa dem som äger skulden (detta kan du nog se på KFM dock).

1,5 år är inte så gammal skuld då. Men det kostar inget att försöka. Det är lättare att få ackord på äldre skulder än så, typ 10 år!

Men ring runt och ställ frågan, säg att du har en skuld som är på totalt 120 t, då frågar du om de kan stryka skulden om du betalar 60 k (lägg dig lite lägre än det du är beredd att betala så har du förhandlingsutrymme).
Annars kan du fråga hur mkt de vill ha av dig för att avskriva skulden (alltså omvänd fråga om ackord)
Jag hör dig! tack för tipset!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp