Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Jag lyckades!
Återfall i spelmissbruk efter skuldsanering – vad kan jag göra nu?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Maki" data-source="post: 487754" data-attributes="member: 5589"><p>Nej, jag går på spelbehandling och har gjort det i över två år nu, tror jag. Jag har också en handläggare på missbruksenheten som är min huvudhandläggare. Hen fattar beslut och hjälper mig när jag hamnar i problem på grund av spelandet.</p><p>Bland annat har jag fått hjälp med bostad när jag blivit bostadslös till pga mitt spelberoende. Under en period mådde jag också väldigt dåligt psykiskt och hade regelbundna besök hos psykiatrin samt kontakt med andra stödpersoner. Men det var min handläggare som hade huvudansvaret för mig och som fattade de flesta besluten. </p><p>Vid ett tillfälle när jag fick ett återfall var hen inne på att skicka en anmälan om förvaltare. Det var väldigt svårt att övertala hen att inte göra anmälan, men till slut hittade vi andra skyddsåtgärder i stället.</p><p>Det jag vill säga är de kan ansöka om förvaltare för dig även om du själv inte vill det. För dig kanske det kan vara en lösning och du kan också visa för kronofogden att du har gjort allt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Maki, post: 487754, member: 5589"] Nej, jag går på spelbehandling och har gjort det i över två år nu, tror jag. Jag har också en handläggare på missbruksenheten som är min huvudhandläggare. Hen fattar beslut och hjälper mig när jag hamnar i problem på grund av spelandet. Bland annat har jag fått hjälp med bostad när jag blivit bostadslös till pga mitt spelberoende. Under en period mådde jag också väldigt dåligt psykiskt och hade regelbundna besök hos psykiatrin samt kontakt med andra stödpersoner. Men det var min handläggare som hade huvudansvaret för mig och som fattade de flesta besluten. Vid ett tillfälle när jag fick ett återfall var hen inne på att skicka en anmälan om förvaltare. Det var väldigt svårt att övertala hen att inte göra anmälan, men till slut hittade vi andra skyddsåtgärder i stället. Det jag vill säga är de kan ansöka om förvaltare för dig även om du själv inte vill det. För dig kanske det kan vara en lösning och du kan också visa för kronofogden att du har gjort allt. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Jag lyckades!
Återfall i spelmissbruk efter skuldsanering – vad kan jag göra nu?
Topp