• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Alektum - Får inte tag på, avbetalningsplan

Martin69

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
5 Augusti 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hej!
Har i över en vecka försökt få kontakt med Alektum via mail och meddelanden för att få till en avbetalningsplan. Inga svar, inte ett livstecken. Så dåligt! Någon som vet någon kontaktinfo till någon "högre" där? Någon klagomålshantering? Finns det några direkta mailadresser till handläggare? Aldrig varit med om något liknande o då har jag haft kontakt med MÅNGA inkasso. Hemsidan har också extremt knapphändig kontaktinfo.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Hej!
Har i över en vecka försökt få kontakt med Alektum via mail och meddelanden för att få till en avbetalningsplan. Inga svar, inte ett livstecken. Så dåligt! Någon som vet någon kontaktinfo till någon "högre" där? Någon klagomålshantering? Finns det några direkta mailadresser till handläggare? Aldrig varit med om något liknande o då har jag haft kontakt med MÅNGA inkasso. Hemsidan har också extremt knapphändig kontaktinfo.
Hur ser det ut när du loggar in på mina sidor på alektum? Jag var tvungen att att ringa för det gick inte att få en avbetalningsplan utan att ta telefonkontakt (framgick på mina sidor när jag logga in). De sa att min skuld var för hög för att söka själv, därför telefonkontakt. Hur stor är din skuld? Det var inga problem att komma fram via telefon.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 345
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Alektum är lättast och snabbast att ringa till.
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Hej har en skuld på 4000kr från zimpler som kommer gå till alektum då jag inte har råd att betala den denna månad. Någon som vet om alektum är lätta att få till en avbetalningsplan med och vad tar dom för kostnader ränta etc? Tänkte om man kunde betala 500kr i månaden utan att bli ruenerad av deras ränta etc
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Hej har en skuld på 4000kr från zimpler som kommer gå till alektum då jag inte har råd att betala den denna månad. Någon som vet om alektum är lätta att få till en avbetalningsplan med och vad tar dom för kostnader ränta etc? Tänkte om man kunde betala 500kr i månaden utan att bli ruenerad av deras ränta etc
När du får inkassobrevet kan du själv logga in och söka avbetalningsplan. Jag har en större skuld än dig på 24000 och kommer få sammanlagt betala en ränta på 2300:-
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp