• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ansöka om att få bort anmärkning

Ridåner

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 Oktober 2021
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Hej! Jag har fått en anmärkning för en skuld till en privatperson. Skulden drogs tillbaka då en avbetalningsplan upprättades och kravet var på fel belopp. Finns det någon chans att bli av med anmärkningen? Vi har ett kontrakt som styrker ett annat belopp än det som står i anmärkningen
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Hej! Jag har fått en anmärkning för en skuld till en privatperson. Skulden drogs tillbaka då en avbetalningsplan upprättades och kravet var på fel belopp. Finns det någon chans att bli av med anmärkningen? Vi har ett kontrakt som styrker ett annat belopp än det som står i anmärkningen
Inte om du skrivit på delgivningen och utslag redan då har kommit.
När du skriver på så "godkänner" du skulden och ifall beloppet eller annat inte stämde skulle du ha bestridit det
 

Ridåner

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 Oktober 2021
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Jag bestred det men kfm säger att det var för sent. I min värld var det ej det men jag var så dum att jag skickade bestrida via post utan att datummärka den så det var en miss.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Jag bestred det men kfm säger att det var för sent. I min värld var det ej det men jag var så dum att jag skickade bestrida via post utan att datummärka den så det var en miss.
Ja dem måste ju få in det innan 10 dagar har gått därför bättre att maila om det händer igen. Men denna gång är det nog inget att göra då tyvärr
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp