Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ansökan om återvinning

Får tydligen ingen skriftlig bekräftelse av varken Tingsrätten eller KFM :/ När jag frågar dem varför så säger KFM att de får en bekräftelse från Tingsrätten, men den får inte jag någon kopia av :/ KFM hänvisar mig till kreditupplysningsföretaget UC som i sin tur menar på att jag fpr kontakta inkassobolaget och höra om de har som rutin att skicka ut en dementi till kreditupplysningsbolagen, gör de inte det så kan jag själv inkomma till UC med dokument som styrker att jag har betalat innan utslaget utfärdades, gör jag det så gör de en rättelse i systemet.

Jag fick ingen bekräftelse alls ifrån KFM om att utslaget var återvunnet :/ Enligt tingsrättens dom så blev ärendet avskrivet och undanröjt, vilket enligt min tolkning innebär att betalningsanmärkningen kommer stå kvar. Jag bad sökande företag om en dementi som jag kunde skicka till kreditupplysningsföretagen och i den dementin så skrev företaget att jag vunnit återvinningen. Hur ska jag tolka detta när detta inte framgår av tingsrättens dom? Nu har tack och lov de flesta kreditupplysningsbolagen (de jag begärt rättelse hos) tagit bort ändringen, men flera företag återstår att skicka ut begäran om rättelse till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp