• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Avslag, nu orkar jag inte mer! Tankar och hjälp!

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Har du haft sanering tidigare?
Ja, endast inledande kunde inte betala en månad pga av de räknade med underhåll som jag inte hade tillgång till osv. Så fick avslag då de ansåg att jag kunde betala. Lång historia :facejoy:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Har läst hela den här tråden och har verkligen kunnat känna din panik. Håller tummarna för skuldsanering. Har du funderat på att gå och prata med någon via vården ? Det kan göra så mycket att ha nån helt utomstående att bolla med och kanske även få verktyg att hantera oro och ångest.
Ja, det har varit mkt detta år. Har börjat då som en smärta i bröstet om det är gör jag har dåligt samvete emot barnen osv irriterad på mig själv att de gått så långt
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 863
Poäng
4 477
Ja, det har varit mkt detta år. Har börjat då som en smärta i bröstet om det är gör jag har dåligt samvete emot barnen osv irriterad på mig själv att de gått så långt
Det är bara att kämpa och lära sig av tidigare misstag, vilket du verkar ha gjort. Det som är bakom oss kan vi inte ändra på men jag förstår känslan av dåligt samvete särskilt gentemot barnen, den är jag väldigt väl bekant med. Men jag kämpar nu i förhoppning att kunna gottgöra dem framöver.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Det är bara att kämpa och lära sig av tidigare misstag, vilket du verkar ha gjort. Det som är bakom oss kan vi inte ändra på men jag förstår känslan av dåligt samvete särskilt gentemot barnen, den är jag väldigt väl bekant med. Men jag kämpar nu i förhoppning att kunna gottgöra dem framöver.
Ja! Nu tar jag en dag i taget, väntar på papprerna om löneutmätningen nu, så de kan dra igång. Ja, nu har man lärt sin läxa och hoppas jag kan göra allt rätt igen! Hoppas på en bra besked om saneringen igen för barnens skull iallafall!
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
267
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Kan de hända att ett inkassobolag drar tillbaks skulden från kfm under utmätning ? När jag kollar under skulder hos kfm finns endel inte med men under beslutade med utslag är dom med och jag har inte betalt dem
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 279
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Kan de hända att ett inkassobolag drar tillbaks skulden från kfm under utmätning ? När jag kollar under skulder hos kfm finns endel inte med men under beslutade med utslag är dom med och jag har inte betalt dem

Det händer hela tiden, ofta för att det inte lönar sig för dem att betala årsavgiften sett till vad de får ut av löneutmätningen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp