• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Avsluta extrajobb

Lifeisbeutiful72

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
28 Oktober 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Jag kommer snart få löneutmätning. Jag har haft extrajobb vid sidan om mitt ordinarie jobb. Inkomsten har varierat. Vissa månader har jag jobbat mer, vissa inte alls. Jag kommer inte fortsätta på mitt extrajobb och undrar om förbehållsbeloppet kommer påverkas på grund av extrajobbet jag har haft?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MioMinMio

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Juli 2022
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Jag kommer snart få löneutmätning. Jag har haft extrajobb vid sidan om mitt ordinarie jobb. Inkomsten har varierat. Vissa månader har jag jobbat mer, vissa inte alls. Jag kommer inte fortsätta på mitt extrajobb och undrar om förbehållsbeloppet kommer påverkas på grund av extrajobbet jag har haft?
Tror de kommer räkna på din totala inkomst för att bestämma normalbelopp. Dvs, alla dina inkomster samt tillgångar.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 639
Mottagna reaktioner
929
Poäng
787
Jag kommer snart få löneutmätning. Jag har haft extrajobb vid sidan om mitt ordinarie jobb. Inkomsten har varierat. Vissa månader har jag jobbat mer, vissa inte alls. Jag kommer inte fortsätta på mitt extrajobb och undrar om förbehållsbeloppet kommer påverkas på grund av extrajobbet jag har haft?
Nu kanske jag missförstår vad du menar men förbehållsbeloppet är ju detsamma oavsett??
 

Lifeisbeutiful72

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
28 Oktober 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Jo, men innan hade jag mer pengar pga extrajobbet. Men nu kommer jag sluta där, det var bara tillfälligt. Så jag kommer bara ha inkomst från mitt ordinarie jobb. J
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Då räknas allt på den inkomst du har nu.
Spelar ingen roll om du tjänar 100.000 eller 20.000 i månaden du får ändå behålla samma belopp
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Då räknas allt på den inkomst du har nu.
Spelar ingen roll om du tjänar 100.000 eller 20.000 i månaden du får ändå behålla samma belopp
Är man sambo/gift får man dock mindre förbehållsbelopp. Det räknas lite annorlunda med sidoinkomst.
 

Lifeisbeutiful72

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
28 Oktober 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Ok, tack för svaren. Då kommer KF räkna på mitt ordinariejobb. För annars blir det konstigt om dom drar mer pga att jag jobbat extra innan, men inte nu. Inkomster kan ändras, och då utgår man från det. Det finns ju dom som jobbat och blivit arbetslösa tex. Eller andra orsaker till att inkomster har ändrats.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp