Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Börjat släppa skulder

Hej alla på forumet! Jag har hängt här i flera år nu och är så tacksam för att detta forum finns. Önskar såklart ingen person att sitta i skiten med skulder men känns skönt och veta att man inte är ensam. Jo jag har efter många års pusslande med olika krediter och lån kommit fram till den punkten att det inte längre går. Jag blev arbetslös vid årsskiftet och är dessutom gravid så inkomsten har sjunkit ganska ordentligt och jag har inte tillräckligt med pengar för att betala alla lån och kontokrediter som jag tagit.

Jag har tre stora samlingslån samt en mängd med kontokrediter. Mina skulder ligger på omkring 1,2 miljoner. Jag betalar runt 18000kr i månaden för alla lån och det är såklart inte hållbart och särskilt inte heller när min inkomst från a-kassa ligger på 17500kr i månaden. Min årsinkomst från när jag arbetade låg på 375000kr. Jag har planer på att skicka iväg en ansökan om skuldsanering inom kort. Jag släppte mina skulder för första gången nu i slutet på februari månad. Mina första skulder började runt 2011-2012 och har bestått av överkonsumtion. Under de senaste åren har jag istället tagit nya lån och krediter för att kunna betala tillbaka på de gamla lånen och ha råd med räkningar, allt för att undvika att hamna hos kfm.

Mina frågor till er som varit där jag är och släppt skulder, hur har de gått för er? Hur kändes det för er och hur mådde ni? Jag känner mig totalt misslyckad och går med ständig ångest :(. Det kliar i fingrarna att vilja försöka få till ett nytt lån bara för att kunna betala av några lån för att slippa alla påminnelser men jag vet att det inte hjälper mig ändå utan bara skjuter problemet framåt samt att det kommer påverka ansökan om skuldsanering.

Hur lång tid har det tagit innan dessa kontokrediter gått till inkasso?

Credway
Credigo
Easycredit
Ferratum
Flexlimit
Lumify & Credifi
Smspengar
Risicum

Hur lång tid tar det innan dessa banker skickar till inkasso?

Marginalen
Re:member
Nordax

Tack på förhand!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp