Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver akut råd!

Jepp...har tyvärr hos typ alla. Det är tragiskt och så synd eftersom jag skulle klara av att betala på sikt.

Har sett på forumet att de finns nåt som heter ergu finans oxå? Goodcash, payexprivat lån?

Jag vill för en gångs skull ur sms låneträsket och har nästan hos alla.
Vill inte fortsätta med det, kommer annars aldrig ur.
Som sagt betalat bort redan 60-70 000 kr. Störande att det sista inte går att fixa.

Har inget av värde att sälja. Ingen bil, cykel, Playstation. TV som är gammal och som man inte får mycket för. Har pantat smycken som jag egentligen velat behålla. Så det känns att man sålt sin själ till djävulen...

Jag har bra inkomst och gjort en bra långsiktig plan vilket innebär att när eller om dessa 35 000 kr kan lösas så har jag 13 000 kr varje månad kvar till levnadskostnader.

Därav ilskan och irritationen. Ska denna lila summa sänka mig och se till att alla lån på flera hundra tusen hamnar hos kfm då hamnar jag fan på hispan.

Hade inte inkassobolagen lagt på så höga räntor i samband med avbetalningsplaner så skulle summan kanske vara hälften, alltså de 35 000 kr. På vissa lån och avbetalningsplaner växer skulden varje månad trots inbetalningar...

Det är även så att saker som inte "är av värde" går att få in en slant på. Jag har haft 700 annonser igång på Tradera på sistone med ett snittpris på 40kr, vilket är ganska nära den summa du behöver. Filmer, skivor, kläder, gamla serietidningar, gamla spel osv. Det är inte så många som har värdefulla "stora saker", så man får titta på kvantitet istället.

Utöver det verkar det bara vara dessa låneindrivares goda vilja (bah!) som du har att jobba med. Ring var och en av dem, be om en betalningsfri månad, förklara ditt läge, försök sänka månadskostnaden för att sedan nästa månad öka den igen osv, så att du kan betala bort några den här månaden, andra om en månad... Vissa kommer inte lyssna, andra är inte omöjliga.

Det är även så att saker som inte "är av värde" går att få in en slant på. Jag har haft 700 annonser igång på Tradera på sistone med ett snittpris på 40kr, vilket är ganska nära den summa du behöver. Filmer, skivor, kläder, gamla serietidningar, gamla spel osv. Det är inte så många som har värdefulla "stora saker", så man får titta på kvantitet istället.

Utöver det verkar det bara vara dessa låneindrivares goda vilja (bah!) som du har att jobba med. Ring var och en av dem, be om en betalningsfri månad, förklara ditt läge, försök sänka månadskostnaden för att sedan nästa månad öka den igen osv, så att du kan betala bort några den här månaden, andra om en månad... Vissa kommer inte lyssna, andra är inte omöjliga.

Det enda jag har är kläder och provat men ingen nappar. Har inga märkeskläder. Sånt jag har kan man köpa i affären nytt istället...

Jag har bönat, bett, gråtit och vädjat till dessa fordringsägare men de är benhårda. Flera har så små belopp kvar att jag vill bara gråta. Eftersom jag hållit på så många månader så är de sjukt trötta på mig. Och jag kan ju inte öka nästa månad. Jag skulle behöva få alla på en sexmånadersperiod istället. Men ingen kommer ställa upp på det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp