• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Belåna hus för att betala blanco lån

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
61
Poäng
207
Ja tror också det har räknat på det på alla möjliga sätt som jag kan tänka att banken räknar på... och då går kalkylen ihop med marginal... känns surt att behöva sälja huset om det inte skulle gå igenom för någon annan idé har jag ej
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Ja tror också det har räknat på det på alla möjliga sätt som jag kan tänka att banken räknar på... och då går kalkylen ihop med marginal... känns surt att behöva sälja huset om det inte skulle gå igenom för någon annan idé har jag ej
Hur gick det för dig?

vill själv prova samma sak nämligen.

Har blanco på 1,4 milj.
Lön ca 600 000
Ff 3
Bolån på 5 milj
Värde hus 10,5
UC risk 3
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Skönt att det löste sig! Gör mig hoppfull också!
vad hade du för förutsättningar i övrigt?
Frågade de om inte varför du hade blancolån?

Jo, de frågade. Jag sa som det var, att det äldre blancolånet var för att reda ut ekonomin för länge sedan och det lite nyare för att avsluta billånet och renovera lite i källaren (som nu har två sovrum). Annars har jag en helt ok inkomst, 4 förfrågningar och ett outnyttjat kreditkort på 10k.
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Jo, de frågade. Jag sa som det var, att det äldre blancolånet var för att reda ut ekonomin för länge sedan och det lite nyare för att avsluta billånet och renovera lite i källaren (som nu har två sovrum). Annars har jag en helt ok inkomst, 4 förfrågningar och ett outnyttjat kreditkort på 10k.
Ok. Skillnaden är väl att jag har en miljon mer än dig i blanco.
Dock ska jag lösa lånet på 400 000 med hjälp av arv så behöver iså fall låna på huset med 1 milj ca.
Vad tror ni om mina förutsättningar?
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
61
Poäng
207
Blir att gå till banken nästa månad då har ännu en Ff försvunnit och lönen ökat lite så då har jag bara 4 Ff som är över 7månader gamla och hyfsat bra UC tror jag men enligt vad dom sa på telefon så var det inga problem
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Blir att gå till banken nästa månad då har ännu en Ff försvunnit och lönen ökat lite så då har jag bara 4 Ff som är över 7månader gamla och hyfsat bra UC tror jag men enligt vad dom sa på telefon så var det inga problem
Vilken bank har du?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp