• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Betalningsföreläggande

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Hej! Jag har idag fått ett föreläggande på från kfm på ett lån jag släppt då jag inte längre kan betala mina skulder. Min fråga nu är om det är kört att få skatteåterbäringen om den är stoppad iom att föreläggandet nu kom? Eller kan jag på någotvis dra ut på processen fyra veckor så återbäringen hinner komma? Tacksam för råd.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
504
Mottagna reaktioner
231
Poäng
417
Du får din återbäring om det ej hinner bli ett utslag skulle jag påstå. Kan ha fel dock.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
796
Poäng
677
Hej! Jag har idag fått ett föreläggande på från kfm på ett lån jag släppt då jag inte längre kan betala mina skulder. Min fråga nu är om det är kört att få skatteåterbäringen om den är stoppad iom att föreläggandet nu kom? Eller kan jag på någotvis dra ut på processen fyra veckor så återbäringen hinner komma? Tacksam för råd.
Vänta med att skriva på minst tills du får en påminnelse. (Du kan vänta längre med risk för att de kommer med delgivning) när du väl skriver på får du 10 dagar på dig att agera eller inte göra nått sen efter det fastställs skulden. Det är väl absolut först då som ett beslut om utmätning sker, och en risk för att skattepengarna ryker finns. Vet inte om de kan dra innan beslut på utmätning.
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Ok tack för svar sitter lugnt i båten ett tag till då. Dock har jag också sökt skuldsanering och verkar som att jag är framme i kön nästa vecka, Och en utredning och ev inledande på skuldsanering innebär troligen att jag inte får återbäringen antar jag. Skulle verkligen behöva den så nu är jag lite kluven inför skuldsanering bättre att söka igen senare och ta utmätning snart? Några kloka råd/ inspel?
 

rex

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Ok tack för svar sitter lugnt i båten ett tag till då. Dock har jag också sökt skuldsanering och verkar som att jag är framme i kön nästa vecka, Och en utredning och ev inledande på skuldsanering innebär troligen att jag inte får återbäringen antar jag. Skulle verkligen behöva den så nu är jag lite kluven inför skuldsanering bättre att söka igen senare och ta utmätning snart? Några kloka råd/ inspel?
Hur gick det för dig?
Hur ser processen ut?
Har en kredit som sägs upp i mitten på februari och funderar på om man hinner få återbäringen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp