• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bolåneräntor limit up

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Alltså det känns som att vi är såååå nära en total shitstorm, vi är visserligen redan där men nu kan nästa knuff göra att länder går i konkurs massarbetslöshet och sällan skådad hunger.

Ni som är lite äldre - är det värre nu än sig på 90-talet eller några andra kriser? Nu pratar jag inte om att ni då hade högre ränta eller sämre lön utan situationen i samhället generellt med faktiska kostnader, krig, pandemier etc.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
437
Mottagna reaktioner
335
Poäng
477
Håller med dig.
Egentligen känns det värre nu, kriget har ju orsakat flera negativa rörelser i ekonomin.
Läget är betydligt mer allvarlig än 90-talet.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Alltså det känns som att vi är såååå nära en total shitstorm, vi är visserligen redan där men nu kan nästa knuff göra att länder går i konkurs massarbetslöshet och sällan skådad hunger.

Ni som är lite äldre - är det värre nu än sig på 90-talet eller några andra kriser? Nu pratar jag inte om att ni då hade högre ränta eller sämre lön utan situationen i samhället generellt med faktiska kostnader, krig, pandemier etc.
Är värre, aldrig tittat så mycket på svenska ekonomin då utan studerar mest större ekonomier.

Men tveklöst värre på grund av att skuldsättningen är så pass mycket högre. Svårt se data som är långt borta men se nedanför. Vi har sparkat en boll längre och längre fram under ganska lång tid, detta är oundvikligt tillslut, historiskt så har det kraschat när inflation uppkommit.

Personligen tror jag Sverige kommer klara sig bättre än många andra länder dock även om det blir tufft, och Sverige har så dåliga beslut politiskt senaste 10åren så vet faktiskt inte, men jag hoppas.

1664463987304.png
1664464025752.png
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp