• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Csns räntan föreslås höjas rejält

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kanki

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 Juni 2016
Meddelanden
321
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Tycker inte vi ska gnälla över räntan på CSN lån. Idags läget ligger den på 0.05% och det tycker jag inte är något att gnälla över. Skulle dom höja så blir det 0.55% vilket fortfarande är jäkligt lågt med tanke på vad man får.
Det finns nog en väldigt stor risk att dom kommer höja räntan betydligt mer när dom har slösat bort alla pengar. Folk kommer ta CSN ändå även fast räntan är på någon procent!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Jag ser det som en principiell fråga och ser risk att räntan på CSN-lån kan börja användas som en budgetregulator när man väl ändrar.
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Jag ser det som en principiell fråga och ser risk att räntan på CSN-lån kan börja användas som en budgetregulator när man väl ändrar.

Med tanke på hur mycket det lånas ut så är det inte helt omöjligt.
Under 2020 betalades det ut 37,5 miljarder kronor i bidrag och lån. Av detta var 23,2 miljarder lån och 14,3 miljarder bidrag. Utlåningen har ökat det senaste åren.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
När jag läste rubriken tänkte jag först, "shit jag måste lösa mitt lån asap" men även om det principiellt tar emot så behöver jag inte slänga ut de 50k jag har kvar på mitt studielån från stenåldern.
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Fortfarande superlåg ränta. Många som maxar CSN för konsumtion eller mot hävstång. Helt rätt tycker jag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp