- Meddelanden
- 3 343
- Mottagna reaktioner
- 3 376
- Poäng
- 1 957
Ja de är väl så man får tänka. Varje månad gör man rätt för sig och betalar samtidigt som man faktiskt minskar sina skulder och kommer framåt. Det har ju absolut varit betydligt värre än vad det är i dagsläget och jag tror de är den känslan som hänger kvar lite. Nu går de lixom bra och då vill man så jäkla mycket mer, man stressar sig själv på nått vis.Känner igen mig. Jag var duktig är 2017 och tog tag i allt med 400 k, amorterade ner till ca 300 k på något år med ett aktivt sparande varje månad också. Före jag hade 400 k i lån och när spelandet o lånekarusellen rullade på så tänkte jag bara tillbaka. Att man inte gjorde annorlunda istället. Minns när jag hade 300 k i lån och bra kapital på banken att jag inte saknade år 2017.
Jag trillade dit igen men nu i dagsläget fick jag ett stort lån på 350 k och har 30 k sparat nu. Visst har jag tänkt samma igen att man skulle backat till 2019 och verkligen fortsatt. Tänkt att nu hade man kanske haft 200 k i skulder och 70 k i sparande.
Lite rörigt inlägg från mig. Men min hälsa hänger mycket på min ekonomi. Det jag vill säga är att man ska tänka att man har nått botten. Utgå ifrån botten och gör rätt varje månad. För varje månad då skulderna minskar så blir det bättre o bättre.
Jag skriver också ner allt, dock enl följande exempel
”intrum inkasso”
Total skuld : 27.900kr
Avbetalningsplan : 500kr/mån
Månadsbetalning 2500kr
totalt kvar :
20-12-23: 16.798kr
Nu är detta lite påhittade siffror men de är så mitt häfte ser ut på alla skulder. Avbetalning är den avbetalningsplan vi har i dagsläget som vi följer på allt förutom den skuld vi prioriterar enligt snöbollseffekten. På den prioriterade skulden betalar vi de som står som månadsbetalning.
Vid varje räkning skriver jag ner vad det är totalt kvar på hela skulden. Då ser man ändå att skulden minskar varje månad men ändå hur mycket man betalat sen man började. Blir mycket skrivande men det hjälper hjärnan lite. Får vi ”bra” pengar över så lägger vi alltid lite extra på den prioriterade skulden några dagar senare. I första hand betalar vi alltid de som står i häftet för att sen kunna slänga in mer när vi ser hur mycket vi får över och behöver handla osv.

Vi kommer klara de här vi också tillslut, önskar bara man kunde acceptera de på ett annat sätt och inte stressa sönder för man köpt nått man vill en gång.