Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Delgivning betalningsföreläggande

Har fått hem ett par delgivningar från KFM angående några skulder. Men i delgivningarna så står det inte vad det gäller för ärenden. Det står bara tre olika nummer. Det står även att det är påminnelser, och det kan mycket väl vara så att de redan skickat ut detta innan. Men jag har inte varit hemma den senaste månaden, och har heller inte haft tillgång till all min post.

Så hur ska jag göra här? Ska jag skriva under och skicka in? Det kan ju inte vara meningen att man bara ska skriva under utan att ens få veta vad det gäller för skulder? Jag menar, kan man skicka ut delgivningskvittot, så kan man väl även skicka med ytterligare två A4-sidor med skrift där det står vad det är för skuld?

Ring KFM och fråga vad skulderna gäller, det är ju en enkel lösning på det hela.. dom kan nog möjligen skicka ut själva föreläggandet där det preciseras vad någon anser att du är skyldig att betala på nytt också.

Får man inte själva föreläggandet även med påminnelsen? Får man bara talongen som man ska fylla i då? Det verkar ju märkligt. På betalningsföreläggandet har det alltid stått väldigt tydligt vilka skulder det gäller för mig.

Jag har alltid skrivit under direkt så jag har aldrig fått någon påminnelse.

Fast vet du inte själv vilka skulder det kan vara? Man brukar ju oftast veta sina skulder hyfsat och vilken summa som är till vilket företag.

På påminnelsen står det bara ngt i stil med "du har fått papper av oss förut. skriv på nu.." eller nåt sånt.. Själva föreläggandet är inte med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp