Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Delgivning, från svensk delgivningsservice

Har du skulder i något annat EU-land?

Om kreditorer i et annat land vill involvera Kronofogden måste dom i bland gå via en svensk rätt för å bekräfta att skulden lagligt kan drivas inn. Dom jag fick på det sättet från Norge kom via Svea Hovrätt dock.

Exekvatur är om jag inte missminner mig nu ute så tingsrätter kan ta det, tidigare var svea hovrätt det enda ställe som prövade exekvatur.
Om jag inte drömt det här, men det känns som det har ändrats.

Men om inte har bestridit något då?

Fullt möjligt att gå direkt till tingsrätten ändå, finns som sagt inte krav att använda sig av den summariska processen hos kfm om man inte vill.. sen varför i h-e man inte skulle vilja det förstår jag inte men.
Det som jag tycker verkar konstigt är att det är en delgivningsman som dyker upp med något från tinget, det normala är väl ändå att tinget testar att posta först..

Exekvatur är om jag inte missminner mig nu ute så tingsrätter kan ta det, tidigare var svea hovrätt det enda ställe som prövade exekvatur.
Om jag inte drömt det här, men det känns som det har ändrats.
För mina skulder var det Luganokonventionen som gäller, och då er det enligt Wikipedia kun Svea Hovrätt. Enligt KF's hemsida kan dock ärenden under Bryssel I som börjat efter januari 2015 tas direkt med KF utan å gå om domstol först. Det er rätt länge sedan jag fick nåt från Svea, så det var i alla fall långt före januari 2015. Möjligt det har blivit enklare å driva inn skulder från andra länder. Har i alla fall sett på jobbet at många danskar som försöker smita från fogden der inte har sluppit undan.

det normala är väl ändå att tinget testar att posta först
Det jag fick från Svea kom i alla fall som rekomanderat post.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp