- Meddelanden
- 23
- Mottagna reaktioner
- 11
- Poäng
- 37
Hej!
Jag har tidigare skrivit om min situation där jag har skulder som jag måste släppa då alla låneutgivare kostar mig ca 30k/månad.
Totalt ca 1.1mkr i lån.
Med en inkomst på 28800kr in efter skatt
Hyra + parkering = 10500kr
Tillkommer el, bredband, mobil...
Ja, då förstår man att det inte räcker för att gå runt med dessa lån.
Hur som haver så har jag nu börjat få alla delgivningskvitton från KFM och när jag väl signat dom antar jag att det påbörjas en utredning om vad de kan utmäta och sen startar den.
Tror ni att den hinner starta redan i oktober eller tar det tid?
Hur vanligt är det att KFM knackar på dörren för att kontrollera ens saker? Jag bor i en hyresrätt, en rätt fin sådan, men äger egentligen inget utav direkt värde.
Tv köpt för 1.5år sen för 15k är väl det dyraste.
Äger en bil som uppskattas vara värd 38-42k (Via Biluppgifter)
Behöver den för att ta mig till och från jobbet. Jobbar väldigt varierande arbetstider och kollektivtrafiken håller inte.
Hur stor risk är det att bilen utmäts?
Jag har inte tagit en enda ny kredit sedan i december 2025.
Mina skulder har främst uppkommit pga spelmissbruk och jag har varit pausad sen i juni, vilket inte är särskilt länge.
Har tänkt att söka hjälp. Mestadels för att visa att jag är allvarlig och vill sluta. Har pausat mig hos spelpaus och känner 0 sug till att ens försöka spela.
Min enda chans att någonsin att bli fri kommer att vara genom en skuldsanering.
Tror ni det är möjligt i mitt fall? Hur länge borde jag avvakta med att söka? Tänker dels så att löneutmätningen har gått ett tag och så att jag visar att jag förändrat mitt beteende samt att det har hunnit gå en tid från senaste spelet.
Vänligen diskutera med mig. Behöver er hjälp!
Hälsning
J
Jag har tidigare skrivit om min situation där jag har skulder som jag måste släppa då alla låneutgivare kostar mig ca 30k/månad.
Totalt ca 1.1mkr i lån.
Med en inkomst på 28800kr in efter skatt
Hyra + parkering = 10500kr
Tillkommer el, bredband, mobil...
Ja, då förstår man att det inte räcker för att gå runt med dessa lån.
Hur som haver så har jag nu börjat få alla delgivningskvitton från KFM och när jag väl signat dom antar jag att det påbörjas en utredning om vad de kan utmäta och sen startar den.
Tror ni att den hinner starta redan i oktober eller tar det tid?
Hur vanligt är det att KFM knackar på dörren för att kontrollera ens saker? Jag bor i en hyresrätt, en rätt fin sådan, men äger egentligen inget utav direkt värde.
Tv köpt för 1.5år sen för 15k är väl det dyraste.
Äger en bil som uppskattas vara värd 38-42k (Via Biluppgifter)
Behöver den för att ta mig till och från jobbet. Jobbar väldigt varierande arbetstider och kollektivtrafiken håller inte.
Hur stor risk är det att bilen utmäts?
Jag har inte tagit en enda ny kredit sedan i december 2025.
Mina skulder har främst uppkommit pga spelmissbruk och jag har varit pausad sen i juni, vilket inte är särskilt länge.
Har tänkt att söka hjälp. Mestadels för att visa att jag är allvarlig och vill sluta. Har pausat mig hos spelpaus och känner 0 sug till att ens försöka spela.
Min enda chans att någonsin att bli fri kommer att vara genom en skuldsanering.
Tror ni det är möjligt i mitt fall? Hur länge borde jag avvakta med att söka? Tänker dels så att löneutmätningen har gått ett tag och så att jag visar att jag förändrat mitt beteende samt att det har hunnit gå en tid från senaste spelet.
Vänligen diskutera med mig. Behöver er hjälp!
Hälsning
J