• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Den sökande har tagit tillbaka (återkallat) sitt krav.

ananasen

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Hur kommer det sig att Intrum drar tillbaka två ärenden från Kronofogden, jag har sökt en del men inte hittat varför man gör så. Jag har utmätning idag och skulder på strax under miljonen, de har dragit tillbaka två ärenden från Rocker på ca 18000 kr och 26000 kr. Jag ska kolla med Intrum men vill inte ringa och hittar inga andra kontaktuppgifter till dem...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Driveby Colonoscopy

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 April 2014
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
109
Poäng
297
De har nog gjort bedömningen att det inte är värt att ha kravet inne för verkställighet. Vid verkställighet tillkommer det en grundavgift om 600 kr per år, om du inte kan betala avgiften så behöver Intrum betala den själva. Då är det bättre att återkalla sin ansökan om verkställighet och lägga dig på efterbevakning för att regelbundet göra nya bedömningar huruvida det är värt att ansöka om verkställighet i framtiden.
 

ananasen

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Med andra ord kommer de att börja skicka inkassokrav till mig igen då... Hatar att få dessa i brevlådan, jag hade ju släppt allt och 13 av 15 skulder var ju där...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 818
Mottagna reaktioner
13 065
Poäng
10 087
Har du 15 mål inne så är bara det 9000 kr per år som går till grundavgifter..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp