Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ensamstående med mycket skulder

Hej.

Har läst mycket här och känt en viss tröst att jag inte är ensam om att sitta i skiten.
Jag har sen oktober en inkomst på 372000kr/år.
Min totala skuld är 452 000 i blanco.
Förstår att jag inte kommer få ett samlingslån på hela summan. Jag har dock 69” på SEB samt ett billån där jag har 23” kvar att betala. Där är räntan ok och don kan jag ha kvar.

Har funderat på att försöka få 50” på betalkoll och betala bort alla kreditkort förutom Bank Norwegian som jag har 66” av 70 utnyttjat på samt även Klarna på 20”. Detta eftersom betalkoll uppenbarligen inte syns på UC.

När jag kör låneindikatorn på Ikano bank så står det att dom kan låna ut 200”, jag har redan 90 där så det blir väl isf 110”. OM det fungerar...

När jag ansöker om lån... kan jag mörka att jag har två barn, samt sätta ner min månadskostnad för boende några hundra?
Jag äger en bostadsrätt som är värderad till 900”, men är belånad till 748”. Tror ni Blue step kan hjälpa mig eftersom det ändå finns 50” i utrymme att låna upp...? Eller tänker jag fel? Men då vill dom väl ta över mina bolån? Och då får jag väl nycket högre ränta?

Alltså jag har panik... Skilde mig i dec-17 och var tvungen att betala min exman en massa pengar. Därav sitsen. Har hållit mig flytande men i slutet av februari är jag rökt. Kommer inte kunna trolla längre då. Måste göra nåt.
Har en UC score på 23,4. Inga anmärkningar och just nu 13 förfrågningar, varav tre försvinner i februari. Min inkomst för 2017 var betydligt lägre (26400/mån) mot vad jag har nu.
Ni är så många som kommer med bra råd till andra. Kanske kan ni hjälpa mig? För detta knäcker mig fullkomligt.

Bilagor

• E08B1758-0324-4309-BE6B-96F782832A6F.jpeg
    E08B1758-0324-4309-BE6B-96F782832A6F.jpeg
    406.7 KB · Visningar: 27
  • 2AD2CC5F-1298-4353-B88C-D2A609204A3D.jpeg
    2AD2CC5F-1298-4353-B88C-D2A609204A3D.jpeg
    199.1 KB · Visningar: 24
  • 28F4BF46-BC39-44C7-8A8F-B2330F131378.jpeg
    28F4BF46-BC39-44C7-8A8F-B2330F131378.jpeg
    146 KB · Visningar: 24
Angående att mörka att jag har barn varannan vecka - dom är inte skrivna hos mig.
Kan man uppge att man är sambo, trots att man bara är det varannan vecka och han inte är skriven här? Vi har varsitt boende än så länge och måste ha det några år till.
Medsökande är inte aktuellt.

Den där låneindikatorn på ikanobanks hemsida verkar inte helt nykter. Den är lite antingen 0 eller 200k som det verkar, jag skulle tyvärr inte lita på den.

Jag la in en inkomst på 45k, bostadskostnad på 15k och att jag hade 10 barn, samt 450000 i lån sedan tidigare, och ändå med de förutsättningarna skulle jag få låna 200k, vilket jag inte tycker känns jätterimligt. Vid 38 k får jag låna 10k, vid 40k får jag låna 130k och vid 45k får jag låna 200k.. högre än så får man inte svar på hur man än gör.

Bluestep vill ta över lånen ja, det stämmer, du får en betydligt högre ränta än det du har på seb nu.

I nuläget är det nog svårt med den scoren. Du skulle helst behvöa vänta juli ut, då borde det inte vara några jätteproblem.

Tack för svar.
Juli ut blir svårt... Går back flera tusen varje månad. :/
Undrar hur betalkoll ställer sig till att ge mig 50k att lösa en del kreditkort med. Det hade hjälpt. Är rädd att jag får en anmärkning så att jag är helt rökt.

Ikano ger inte mer än 200k om man inte har medsökande.
Nån som har erfarenhet av att det funkar att skippa att berätta om de två juvelerna jag har? Barnen då.

Tack för svar.
Juli ut blir svårt... Går back flera tusen varje månad. :/
Undrar hur betalkoll ställer sig till att ge mig 50k att lösa en del kreditkort med. Det hade hjälpt. Är rädd att jag får en anmärkning så att jag är helt rökt.

Ikano ger inte mer än 200k om man inte har medsökande.
Nån som har erfarenhet av att det funkar att skippa att berätta om de två juvelerna jag har? Barnen då.

Det går ju inte se på en upplysning om du har barn, det kan ju vara svårt att förklara varför ett kontoutdrag man skickar in har insättningar om barnbidrag dock.
I förlängningen är det möjligt men inte så troligt att, om lånet missköts och det visar sig att du genom att undanhållit barnen vilselett banken att bevilja lånet, du blir anmäld för något bedrägeriliknande eller något borgenärsbrott.

Får jag ett samlingslån kommer jag inte ha några problem att klara av ekonomin. Så jag tror att jag vågar chansa... Men jag trodde att det skulle vara tvärkört att få nåt öht även då många förfrågningar försvinner i juli... eftersom min totalbelåning är så mycket högre än min årsinkomst.
Tänker använda skatteåterbäringen till att betala bort en del men då måste jag hitta nåt sätt att klara mig till april... så jag inte behöver använda skattepengar för att bara komma ikapp med betalningar som ligger efter.
Usch vilken soppa det här är... Ibland förstår jag de som väljer att stanna hos sin make/fru pga ekonomin... När den inte går runt mår man verkligen skit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp