Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ett litet blanco kan förstöra mycker, eller?

Jag är i behov av ett lån runt 10000-20000 kr nu före semestern. Trots år av dålig ekonomi har jag nu snart fått reda på det mesta och därför känns ett lån för konsumtion väldigt illa, men jag behöver det pga oväntade utgifter.

Dock kommer jag ta ett större lån i oktober, runt 200-250 000 kr vilket jag planerat länge. Jag vill därmed inte "förstöra" min UC för det större lånet, då jag givetvis vill ha det till så låg ränta som möjligt.

Min sist är som följer:
2 bet anmärkningar totalt
1 för fullständig kontroll gällande löneutmätning (försvinner 15e Juni)
1 betalningsföreläggande (2200 kr) försvinner 19e Oktober)

Totalt 4 UC-förfrågningar vara 2 försvinner sista juli

Årsinkomst 415k
Underskott: 9000

Tanken är att söka lånet den 15e Juni då kontrollen av löneutmätningen försvinner.

Dock, kommer en UC fördärva mycket på mitt kommande storlån? Vill gärna inte låna smslån på 10-20k där allt måste betalas tillbaka inom 1-2 månader, men är kanske bäst för att slipa UC?

Och om jag väljer ta ett lån med UC så är kanske Lendo eller liknande bäst?

Tar tacksamt emot tips här om hur jag ska göra. Jag vet att det bästa är att inte låna alls, dock har jag nog inget val.

Kan du inte ta ett sms lån med länge återbetalningstid för att slippa UC, tex Folkia eller Onea?

Eller 15k på Cash2You, dom tar väl inte UC såvitt jag vet, lånat 15k där 2 gånger och ingen UC togs någon av gångerna, hade anmärkningar båda gångerna och fler UC frågor än du själv :)

Blev nekad hos både Folkia och Onea. Cashbuddy har jag redan pågående lån hos som nästan är maxad.

Tog risken och sökte hos Cashbuddy 25k med UC. Blev beviljad och dessutom blev mitt kreditbetyg oförändrat, och ligger kvar på mindre bra, 4,6% efter UC-ff från cashbuddy.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp