• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Ex spelberoende - spelbolagsmisskötsel?

Provokatör

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
17 Januari 2023
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Har haft ett spelberoende i många år men varit spelfri ett par månader nu och hoppas det håller i sig. Har haft konton på över 20 spelsidor och det är 2 stycken jag tycker har misskött sig.

2018 blev jag permanent avstängd hos spelbolaget Leovegas. De skriver i sin kommunikation med mig att det är för mitt eget bästa och att den är permanent på livstid. Ett beslut fattat av deras avdelning för ansvarsfullt spelande.

31-10-2018 köper Leovegas upp Expekt eller omkring detta datum.

Under 2022 har jag fått registrera mig på Expekt via Bank ID, genomgått en verifiering hos Expekt och spelat bort 50tkr efter jag räknat bort uttag.

När man skriver och mailar med Expekt så är det Leovegas som svarar. De skriver Leovegas support och presenterar sig som namn + ansvarsfullt spelande + leovegas.

I slutet av 2022 tog jag tag och stängde av mig överallt. Kontaktade sedan de två spelsidor som jag tycker har misskött sig mot mig av totalt kanske 20 sidor jag haft konto hos.

Jag yrkade på en återbetalning av det jag förlorat på Expekt men Leovegas svarar mig bara.

"Ditt ärende har granskats noga och slutsatsen som jag kommit fram till är att allting har sköts enligt de regler och förordningar som vi åtagit oss att följa.

Jag förstår att du förväntar dig ett annat svar dock så kommer ingen återbetalning att göras i detta fall."

Detta svar får jag fastän jag skickat bildbevis att jag redan blev permanent avstängd 2018 men har fått spela under leovegas flaggade expekt under 2022.

Har man ett case att gå vidare med här eller har spelbolaget rätten på sin sida? Kanske är det något kryphål eller så tror de inte att jag orkar gå vidare med en stämning men det gör jag, om möjligheterna är goda att vinna.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
333
Poäng
497
Problemet med spelbolag med svenska spellicensen är att ingen riktigt kan tvinga dem betala ut pengar om dem själva anser dem följt reglerna, det du kan göra är försöka fortsätta trycka på kring det och inte ge upp direkt. Det är ofta folk som får ett nej till en början för att det sedan ändras, så är det i majoriteten av fallen skulle jag säga, det är väldigt sällan dem ger med sig direkt. Nu när jag tänker ännu mer på det är det väldigt sällsynt om det inte handlar om en enkel goodwill.

Kanske kan du försöka få tag på compliance teamet/eller någon compliance manager på leovegas. Behöver du hjälp med kontakt kring det kan du PM:a mig.

Men tipset är fortsätt maila dem och framför vart du anser dem felat, du har inget att förlora på att fortsätta ärendet.
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
528
Mottagna reaktioner
129
Poäng
337
Har haft ett spelberoende i många år men varit spelfri ett par månader nu och hoppas det håller i sig. Har haft konton på över 20 spelsidor och det är 2 stycken jag tycker har misskött sig.

2018 blev jag permanent avstängd hos spelbolaget Leovegas. De skriver i sin kommunikation med mig att det är för mitt eget bästa och att den är permanent på livstid. Ett beslut fattat av deras avdelning för ansvarsfullt spelande.

31-10-2018 köper Leovegas upp Expekt eller omkring detta datum.

Under 2022 har jag fått registrera mig på Expekt via Bank ID, genomgått en verifiering hos Expekt och spelat bort 50tkr efter jag räknat bort uttag.

När man skriver och mailar med Expekt så är det Leovegas som svarar. De skriver Leovegas support och presenterar sig som namn + ansvarsfullt spelande + leovegas.

I slutet av 2022 tog jag tag och stängde av mig överallt. Kontaktade sedan de två spelsidor som jag tycker har misskött sig mot mig av totalt kanske 20 sidor jag haft konto hos.

Jag yrkade på en återbetalning av det jag förlorat på Expekt men Leovegas svarar mig bara.

"Ditt ärende har granskats noga och slutsatsen som jag kommit fram till är att allting har sköts enligt de regler och förordningar som vi åtagit oss att följa.

Jag förstår att du förväntar dig ett annat svar dock så kommer ingen återbetalning att göras i detta fall."

Detta svar får jag fastän jag skickat bildbevis att jag redan blev permanent avstängd 2018 men har fått spela under leovegas flaggade expekt under 2022.

Har man ett case att gå vidare med här eller har spelbolaget rätten på sin sida? Kanske är det något kryphål eller så tror de inte att jag orkar gå vidare med en stämning men det gör jag, om möjligheterna är goda att vinna.

Detta var fall 1. Kommer skriva om fall 2 i nästa inlägg.
Skulle du klaga om du har vunnit 50 tkr istället förlorat.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 904
Mottagna reaktioner
1 044
Poäng
867
Du ser väl inte mig klaga på de övriga 18 sidor jag har förlorat pengar hos? Det handlar väl mer om de gjort fel eller rätt? Jag har sidor där jag förlorat det tiodubbla.
Kör på! Jag tycker helt klart att du har ett glasklart case. Jag fick ett blankt nej från videoslots en gång i tiden. Men efter 20 mail och en anmälan till ARN blev jag beviljad en goodwill-ersättning så det går.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp