Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förvånad över bankers beteende gallande obetalda avier!

Som jag har skrivit i tidigare inlägg så släppte jag alla mina skulder till KFM för några veckor sedan. Eller rättare sagt i slutet av oktober, så ca 7 veckor har det gått nu. I dag fick jag första brevet från Kronofogden, det gällde en skuld till förskottslön.se.

Jag blir dock väldigt förvånad över hur lång tid det faktiskt tar innan vissa lån/kreditgivare skickar skulden vidare. Ta till exempel Klarna... Fick precis ett sms om min kommande månadsavi från dem. Som att allt är precis som vanligt. Nu är det för 3 månader jag ska betala. Har alltså missat 2 inbetalningar redan.
Samma med Swedbank. Minns för några månader sedan när jag var sen med ett lån som skulle dras därifrån. Skrev till dem och hade panik när jag var sen med ca 3 veckor och att jag lovade att fixa pengar inom en vecka och då svarade dem att det var bra att jag hörde av mig för det skulle precis gå till inkasso. Jovisst, det var ju inte alls nära vet jag nu! Nu har jag fått kommande avi därifrån också och precis som med Klarna så är det nu 2 missade inbetalningar och en tredje som ska betalas i slutet av december.

Precis samma med Santander...

Nu när jag har släppt allt så är det väldigt intressant att se hur lång tid respektive långivare tar på sig innan de faktiskt skickar ärendet vidare. Nu vill jag ju bara att allt ska få hamna hos KFM så snart som möjligt såklart, men det känns som att det kommer ta tid innan allt hamnar där...

Det har med villkoren att göra, ska vara visst många % som släpar visst länge för att krediten sägs upp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp