• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Faktura från Utlandet

Dea

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 Oktober 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Hej
Jag behöver hjälp hur jag ska göra med en faktura som jag fick igår från ett bolag i Belgien. Jag skulle kolla på internet hur mycket är min bil värd och jag gick på en hemsida bildata.nu som man kan kolla. DUMMA jag skrev in mitt personnummer och skrev in regg nummer på bilen och sist godkänt villkor på 189kr i avgift trodde jag! MEN ! Det som jag inte såg var att det står 198 EUR ca 2000kr
har på mig 10 dagar att betala den. Är detta bedrägeri eller inte? Snälla kan ngn kolla på deras sida och läsa lite ?
TACKSAM till alla svar❤️
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
244
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Hej
Jag behöver hjälp hur jag ska göra med en faktura som jag fick igår från ett bolag i Belgien. Jag skulle kolla på internet hur mycket är min bil värd och jag gick på en hemsida bildata.nu som man kan kolla. DUMMA jag skrev in mitt personnummer och skrev in regg nummer på bilen och sist godkänt villkor på 189kr i avgift trodde jag! MEN ! Det som jag inte såg var att det står 198 EUR ca 2000kr
har på mig 10 dagar att betala den. Är detta bedrägeri eller inte? Snälla kan ngn kolla på deras sida och läsa lite ?
TACKSAM till alla svar❤️
Du har ju nyttjat tjänsten och godkänt villkoren när du köpte tjänsten att du missade att det stod 198 euro och inte kronor är ju inget dom kan hållas ansvarig för. Det är väll inge bedrägeri när du har godkänt det och fått ut något utav tjänsten för jag misstänker att dom gav dig någon slags info tillbaka om din bil?
Ocker ja, bedrägeri nej.
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Hej
Jag behöver hjälp hur jag ska göra med en faktura som jag fick igår från ett bolag i Belgien. Jag skulle kolla på internet hur mycket är min bil värd och jag gick på en hemsida bildata.nu som man kan kolla. DUMMA jag skrev in mitt personnummer och skrev in regg nummer på bilen och sist godkänt villkor på 189kr i avgift trodde jag! MEN ! Det som jag inte såg var att det står 198 EUR ca 2000kr
har på mig 10 dagar att betala den. Är detta bedrägeri eller inte? Snälla kan ngn kolla på deras sida och läsa lite ?
TACKSAM till alla svar❤️
Du får nog snällt betala. Det står klart och tydligt på första sidan:

Jag godkänner avtalsvillkor för tjänsten och att den påbörjas direkt utan ångerrätt, pris 198.00 eur. I enlighet med distansavtalslag (2005:59) och (EU) 2016/679 GDPR
 

Dea

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 Oktober 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Du får nog snällt betala. Det står klart och tydligt på första sidan:

Jag godkänner avtalsvillkor för tjänsten och att den påbörjas direkt utan ångerrätt, pris 198.00 eur. I enlighet med distansavtalslag (2005:59) och (EU) 2016/679 GDPR
Jag kommer inte att betala den tack en klok man här som hänvisade mig till en grupp på FB och som har information om detta bluff som många som jag har fått detta faktura. Kolla på FB bilvärdering svarta listan
 

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
308
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
Jag kommer inte att betala den tack en klok man här som hänvisade mig till en grupp på FB och som har information om detta bluff som många som jag har fått detta faktura. Kolla på FB bilvärdering svarta listan
Blev iaf en läxa hoppas jag. Lycka till med att bestrida, kan bli en jobbig process. Kanske tom enklare att bara betala
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
445
Mottagna reaktioner
271
Poäng
437
Jag kommer inte att betala den tack en klok man här som hänvisade mig till en grupp på FB och som har information om detta bluff som många som jag har fått detta faktura. Kolla på FB bilvärdering svarta listan
Återkom gärna när du fått reda på resultatet.
 

Dea

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 Oktober 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Återkom gärna när du fått reda på resultatet.
Det är väldigt många på sidan som har fått samma fakturan. Några har bestridit den några har anmält till KO .
igår fick mitt första påminnelse med hot om jag inte betalar. De flesta säger att de blev hotade med inkasso och KFM i några brev sen ger de upp!
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
445
Mottagna reaktioner
271
Poäng
437
Det är väldigt många på sidan som har fått samma fakturan. Några har bestridit den några har anmält till KO .
igår fick mitt första påminnelse med hot om jag inte betalar. De flesta säger att de blev hotade med inkasso och KFM i några brev sen ger de upp!
Så om jag tolkar det rätt så går dom aldrig vidare till varken inkasso eller KFM?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp