Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
frågor om kronofogden och löneutmätning
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="paniken" data-source="post: 70301"><p>Nyss påbörjat löneutmätning. Har massvis av frågor. Ska ta mig i kragen och ringa till kronofogden och ställa dessa frågor men just nu orkar jag verkligen inte. Provar därför att ställa dom här först.</p><p>* jobbar inom kommunalverksamhet: vilka på mitt jobb vet om att löneutmätning sker? Lönekontoret är ju givet men blir min chef meddelad?</p><p></p><p>× vad händer om jag är sjuk eller jobbar extra? Får jag behålla mindre om jag är sjuk och mer om jag jobbar extra? Eller är det alltid samma summa jag får behålla?</p><p></p><p>× jag har missat att skicka in min inkomstredogörelse till kfm. Beloppet som de nu drar är därför uträknat av en tjänsteman på kfm utifrån en schablon. Kan jag låta det vara så? Har ännu inte fått någon påminnelse på att skicka in något annat.</p><p></p><p>× när kommer de göra en utredning av eventuella tillgångar? Hur går det till? </p><p></p><p>Kan man på ett smidigt sett se varje månad hur min utmätning har fördelats på de olika långivarna? Se hur skulderna sjunker/ ökar och hur mycket som är kvar.</p><p></p><p>Skulle va så otroligt tacksam om någon skulle kunna vara så otroligt snäll och hjälpa mig få svar. Just nu är allt bara ren kaos i huvudet och jag fungerar knappt som människa.,kan inte tänka alls.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="paniken, post: 70301"] Nyss påbörjat löneutmätning. Har massvis av frågor. Ska ta mig i kragen och ringa till kronofogden och ställa dessa frågor men just nu orkar jag verkligen inte. Provar därför att ställa dom här först. * jobbar inom kommunalverksamhet: vilka på mitt jobb vet om att löneutmätning sker? Lönekontoret är ju givet men blir min chef meddelad? × vad händer om jag är sjuk eller jobbar extra? Får jag behålla mindre om jag är sjuk och mer om jag jobbar extra? Eller är det alltid samma summa jag får behålla? × jag har missat att skicka in min inkomstredogörelse till kfm. Beloppet som de nu drar är därför uträknat av en tjänsteman på kfm utifrån en schablon. Kan jag låta det vara så? Har ännu inte fått någon påminnelse på att skicka in något annat. × när kommer de göra en utredning av eventuella tillgångar? Hur går det till? Kan man på ett smidigt sett se varje månad hur min utmätning har fördelats på de olika långivarna? Se hur skulderna sjunker/ ökar och hur mycket som är kvar. Skulle va så otroligt tacksam om någon skulle kunna vara så otroligt snäll och hjälpa mig få svar. Just nu är allt bara ren kaos i huvudet och jag fungerar knappt som människa.,kan inte tänka alls. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
frågor om kronofogden och löneutmätning
Topp