• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Framtiden för oss skuldsatta med högre räntor mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Tyvärr så har saneringsarbetet redan påbörjats på de reaktorer som politikerna stängt ner, och övriga som är tillfälligt nere går det inte skynda på pga säkerhetskraven runt underhållen.
Precis som du säger dock är ett högkostnadsskydd inte en lösning. Det tragiska i allmänhet är att det finns ingen snabb lösning på de här problemen, detta är en direkt konsekvens utav politik som förts ifrån båda block, trots att SvK och forskare varnat om exakt denna situationen i över ett årtionde.
Kommer ta mellan 7-15 år innan vi är tillbaka på banan med bra el-effekt.
Just den sista meningen tycker jag låter nonchalant; det är väl innan det går snett som man ska försöka förebygga. Det spelar ingen roll för mej hur mycket pengar jag har eller tjänar, jag har börjat spara in på mycket redan, man vet aldrig om man blir av med jobb och pengarna kan rulla ut fort. Bäst att se till att ha så låga kostnader man kan redan nu.
För min del kommer jag inte känna av varken räntor el höjd hyra (inga lån,har utmätning) men matkassen är dyrare o el något mer (bor i liten hyres-etta). Men alla andra: lider verkligen m hushållen.
 

kalaspuffar

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
12 Juni 2021
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
228
Poäng
407
Toppen?, skulle nog mera säga att vi är i början, och den där ränteökningen borde varit flera % högre om inflationen ska gå tillbaka
Precis så.
Vi är på väg in i stagflation.
Alla är fokuserade på ”jaja men vi klarar av en del räntehöjning och vi kan snåla oss igenom elräkningarna”
Jo men problemet är företagen, företagen kommer inte ha råd och vi står inför mass-konkurser och extrem arbetslöshet, svårt att betala amortering och räntor då.
Det finns inte någon quick fix på ekonomin, det är liknande 70-talets energi-kris, men värre som vi står inför. Den får 90-tals krisen att framstå som lugn.
Det är kaos i ekonomin på väg. Vi har inte sett stagflation på väldigt länge.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp