Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Game over, har berättat allt

hejsan, har precis lagt alla kort på bordet och berättat för min sambo om min hemlighet, att jag har ett spelberoende.

Har under 2års tid lyckats dra på mig 400.000:- i skulder.
(Utan min sambos vetskap)

Insåg för några dagar sen, efter att jag spelat bort hela lönen, hur sjuk jag egentligen är.
Så jag bestämde mig för att sluta ljuga och lägga alla kort på bordet.

Bära eller brista, lämnar hon mig eller stannar hon?

Hon stannade, och är envis om att jag ska kontakta alla jag är skyldig pengar & försöka få nya avbetalnings planer / frysa räntor.

Lyckas jag inte med detta så ser det ut som jag måste släppa till KFM

Hur lätt är de egentligen o få dom till frysa räntor? Lägga om avbetalning? Går de ens göra så?

Mvh

Visst går det att förhandla med inkassobolagen, de flesta är riktigt bra. Alla går väl inte med på räntefrys kanske men det är värt att testa. Men det viktigaste till att börja med borde ju vara att du söker hjälp för ditt spelberoende, så inte skulderna växer ännu mer...Lycka till!!

Bra att du var ärlig och berättade allt, förstår att det måste ha varit tufft att hålla masken i två år. Men det löste ju sig positivt och jag hoppas du slutat spela nu och söker hjälp så du inte trillar dit igen. Vad gäller dina frågor visst går det att få räntan fryst och omförhandla avbetalningsplaner eller lägga upp planer på sådant som gått till inkasso. Men vad gäller att frysa räntor så går det inte så lätt som man kan se i Lyxfällan men det skadar aldrig att fråga. Lycka till.

Tack, jag har inte spelat på en vecka nu! Blir på något sätt äcklad av de och på det jag gjort under 2år.

Otrolig lättnad över att ha kommit ut med de iaf.

Det jag anade, men sambon tror de är lika lätt som i lyxfällan...

Nja så lätt är det inte. Vissa är bra att ha och med. Medans andra är riktiga grisar. Gothia och Canoxa är dom som jag har haft bäst erfarenhet ifrån

Som KF snubbarna sa när dom var på besök hos mig - Har ni testat att göra som dom gör i lyxfällan? Jag svarade med att vi saknade två kändisar till vår hjälp. Det är inte så enkelt.

Nä, men hur kommer de se ut nu? Eftersom jag fuckade upp hela lönen så har jag inte kunnat betala denna månadens lån.

Det kommer ju gå till inkasso, men nästa månads betalning åker oxå till inkasso och så kommer de fortsätta varje månad?

Så det finns möjlighet att deala med inkasso för o slippa kronan? Eller de är bara till o släppa allt?

Betalar du inte påminnelserna om det är flera lån går de till inkasso och då kan du ansöka om avbetalningsplan för dem/dessa. Har du pågående avbetalningsplaner som du bryter bör du kontakta inkassobolagen innan de skickar till kfm för att höra om de kan hjälpa dig. Eller så beslutar du dig för att släppa allt till kfm.

Lyxfällandeltagarna har det ganska väl förspänt.. När dom i programmet ringer upp något inkassobolag eller liknande så är det redan uppgjort och klart, då har lyxfällans redaktion redan ett par veckor innan ringt och förhandlat klart.. men det blir ju inte så bra tv om man skulle bara säga "vi har redan fixat allt"

Det kan dock vara värt att ringa runt till alla och kolla vad dom kan tänka sig att gå med på, annars får väl allt gå till kronofogden, och då handlar det lite om din och din sambos lön, hyra och familjesituation hur mycket som ska mätas ut varje månad.

Dom flesta inkassobolag är rätt bra att ha att göra med. Nackdelen är att dina förfallna krediter är nya, det är betydligt enklare om det legat ett par år hos Kronofogden, då är dom glada om man hör av sig och erbjuder sig att betala något mot en uppgörelse i någon form.

Svea Inkasso har alltid varit schyssta mot mig :)

Samma sak med att frysa räntor, kan vara svårt tidigt men blir lättare i ett senare skede. Men om du pratar med handläggaren för ärendet och säger att du vill ha en avbetalningsplan om du får fryst ränta så bör det gå bra.

Om du har 400.000:- i skulder så kanske det är många lån och dåliga dröjsmålsräntor? Då är det lika bra att släppa det du inte klarar av till Kronofogden.

Om du vill kan du ju rada upp dina skulder för mer detaljerade råd om olika inkasson och hur du bör göra för att få bort åtminstone en del av krediterna.

Berätta gärna även hur din inkomst ser ut så man vet om dina förutsättningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp