Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gynnande av borgenär

Hej
Nu har jag fått några brev från Krono. "Skuld att betala". När nästa lön kommer avser jag att betala så mycket jag kan men den viljan räcker inte långt tyvärr.
Jag kommer ha möjlighet att betala någon skuld men långt ifrån alla. Kan jag "välja" vilken skuld jag kan betala. Är orolig över att det ska bli någon form av gynnande av borgenär.
Är det någon vänlig själ som kan komma med råd?

Om du bara betalar frivilligt till fogden utan att ange något särskilt så fördelas pengarna utifrån skuldernas storlek.. det är väl en enkel lösning om du är orolig på nåt vis..

Klart du kan betala som du vill? Det kan du alltid såvida du inte blir utmätt på pengarna. Det är ju olika inbetalningskort du fått per skuld med olika slutdatum och olika nummer för varje ärende? Du väljer helt själv. Du har ju inte ens fått något skuldsaldo innan datumen gått ut.

Vad har du att förlora i nuläget på att gynna någon? Om du ska söka skuldsanering och sådant är det inget du behöver tänka på nu överhuvudtaget, det är en långt senare fråga om du inte ens sökt än.

Eftersom skulderna inte ens ligger hos kronofogden som skuldsaldo förrän efter sista datumen spelar det ingen roll. Du kan göra helt fritt som du vill utan att oroa dig. Betala som du tänkt från början och var glad :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp