• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Har jag rätt eller fel mot mäklaren?

Corsair

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Augusti 2020
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Jag sitter här och skäms över hur jag talat med min mäklare då jag varit otrevlig och alla hans svar har varit högst professionella

Grejen är den att jag fick min lägenhet fotad 12 dagar sedan och annonsen har inte laddats upp än. Mäklaren har varit sjuk. Han har sagt vad det är, något tillfälligt som tar på energin. Samtidigt har han en enormt mycket ansvar på kontoret

Men jag har jag frågat hur processen ser ut med förberedelse av annonsen osv. och han har sagt att det tar en och en halv timme. Han har 6-7 bostäder som han har ute just nu och fyra till som ska ut inkl. min

Jag har alltid trott att annonsen läggs ut inom 1-2 dagar efter fotografering

Har jag fel?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Dom 6-7 bostäderna han har ute nu kan likaväl varit åtgärdade av hans assistenter eller medarbetare en mäklare har nämligen alltid sådana.

Men detta är nog en fråga för @Lize
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Jag sitter här och skäms över hur jag talat med min mäklare då jag varit otrevlig och alla hans svar har varit högst professionella

Grejen är den att jag fick min lägenhet fotad 12 dagar sedan och annonsen har inte laddats upp än. Mäklaren har varit sjuk. Han har sagt vad det är, något tillfälligt som tar på energin. Samtidigt har han en enormt mycket ansvar på kontoret

Men jag har jag frågat hur processen ser ut med förberedelse av annonsen osv. och han har sagt att det tar en och en halv timme. Han har 6-7 bostäder som han har ute just nu och fyra till som ska ut inkl. min

Jag har alltid trott att annonsen läggs ut inom 1-2 dagar efter fotografering

Har jag fel?
Varför skäms du för? Såklart ska inte det ta 12 dagar för att få ut ett par bilder. Hade aldrig accepterat det när jag sålde, du betalar ju ändå för en tjänst! Stå på dig
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Om man får killgissa bör hen ju ha assistenter till en del.
Du ska ju oavsett inte drabbas för hens privata tillstånd.
Står det ingenting i mäklarkontraktet du skrev på när lägenheten ska publiceras på nätet?
 

Corsair

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Augusti 2020
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Står inget i avtalet om när den ska publiceras. Annonsen ligger ute nu
Enligt hemsidan har dom en assistent
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Alla mäklare har inte assistenter, min sambo har ingen utan sköter allt själv. Han kommer överens med sina klienter när de önskar att publicera annonsen, ibland ska det gå fort och ibland vill kunden vänta ett par veckor av olika anledningar. Dåligt av mäklaren i detta fall att inte kommunicera med dej.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp