• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp 1700 till mat 15 dagar till

Bliskuldfri

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
18 Augusti 2019
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
88
Poäng
227
1 vuxen o 2 barn som äter typ lika mycket som mig..

Första månaden som skuldfri, betalade av allt förra månaden bara för jag ville bli färdig med allt som har med lån att göra. Men nu sitter jag här ganska pank. 1700 på kontot, kylskåpet gapar tomt o de är 15 dagar kvar. Tips på billig och nyttig mat?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867

Passa på nu att köpa vitkål, morötter mm och så gör denna sallad som är såååå god!


Perfekt årstid för att göra grytor och annat storkok
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Kikärtsgryta med ris, googla på Lindas kikärtsgryta, brutalt god och mättar bra, vi serverar ris till.
 

Lavendel

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
29 December 2016
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Falukorv på Ica Maxi i min stad har de sålt kyckling falukorv för 20 kr/ st . Det kan man variera korvstroganoff, ugnsstekt falukorv eller steka som den är till billig pasta eller ris . De har haft färsk pasta billigt med 5 kr/ påsen . Dock var det förra veckan här . Håller man utkik på olika affärer vad se har för erbjudanden brukar man hitta mycket billigt . Sedan som det nämns ovan mycket grytor man kan koka .
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
I Sverige är det bra på så sätt. Man kan UTAN PROBLEM leva för 2.000 spänn i månaden och då äta gott. Säg 3 personen för enkelhetensskull.

För 500 kronor kan du köpa 2 liter mjölk (20 kr) pasta som någon skrev ovan kan man hitta för 5-10 kronor ibland. Du kan köpa rotfrukter,grönsaker och potatis för 100 kronor. Du köper falukorv för tex 30 kronor. Du köper en smör (20 kr) och en limpa bröd till frukost + flingor för 20-30 kronor. Utöver det kan man ofta OFTA hitta fryst kycklingfilé för tex 60 spänn. Ett paket ris och ett kilo blandfärs.

Allt detta för 500 spänn, mat som räcker i drygt en vecka och du får dessutom äta falukorv, kycklingfilé och spagetti med köttfärsås....

Dessutom så har åtminstne alla butiker i min närhet varor som snart går ut på 30% (Coop) eller 50% (Willys) och då kan du hitta mjölk för 4 spänn och ost för 30 etc.

Jag själv slarvar tack vare utemat och extrema preferenser när det kommer till mat men har man inte det så bör man kunna klara sig mer än väl i en månad för 2-2.500 om man är lite taktisk handlar på rätt ställen oc hdylikt
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Ett tips också ska du köpa frukt och grönsaker. Vet inte vilken stad du bor i men tror det är
Samma i all. Det tipset är att köpa på alla utländska livsaffärer arabiska t.e.x deras frukt och grönsaker är halva kilopriset om du jämför mot typ Ica osv.

banan 12 kr hos min livs medans Ica tar typ 26
Äpple 12 kr också typ 32 på Coop såg jag
Gurka vet jag att jag köpte 6 små gurkor kosta 9 kr medans en gurka på Ica kosta en gurka 20 kr. Ba lite små tips angående det för misstänker att barnen äter frukt.

ska du handla åk till Lidl köp mat allt är billigare där. Ris billigt och räcker väldigt länge även pasta.

krisar det ordentligt så beställ mat hem? Sen ta betala om 1 månad så betalar du på klarna när lönen kommer?
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Pannkakor är billigt göra ägg mjölk och mjöl bara. Köp stor pack ägg kan man använda äggen till mer saker.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp