Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp angående bet.anmärkning

Hej,

Haft en skuld till kronofogden som är överklagad till tingsrätten och nu är det snart förhandling men jag jag pratat med fodrings ägaren och sagt att jag haft fel och då förslog han att jag skulle medge skulden och sen sätter tingsrätten domen . Men blir det betalningsanmärkning av detta? För det blir ju ingen förlikning utan medgav skulden. Vad händer är det bättre att mötas i tinget för då blir det ingen tredskodom det blir ju inte detta heller men det blir ju en dom men innebär det anmärkning??

Hoppas någon vet

Tack på förhand

Sussane

Det blir ingen anmärkning. Du kommer överens om en avbetalningsplan. Det är först om du skulle missköta den, som det blir en betalningsanmärkning. Detta pga den skickas till KFM för utmätning.

Domen finns där som en gardering för dom, för att inte upprepa proceduren.

Senast ändrad:
Om du medger skulden får du ingen anmärkning
Skulden blir utmätningsbar så kommer ni inte överens om betalning efter dom är avkunnad kan de skicka till Kfm för indrivning

Det blir ingen anmärkning. Du kommer överens om en avbetalningsplan. Det är först om du skulle missköta den, som det blir en betalningsanmärkning. Detta pga den skickas till KFM för utmätning.

Domen finns där som en gardering för dom, för att inte upprepa proceduren.

Det blir ingen anmärkning utan skuldsaldo hos Kfm när de skickar för indrivning

Tack för era svar!

Låter ju bra alla säger ju samma , för tingsrätten kunde inte svara på d... Men jag erkänner ju skulden men som sagt ni är säkra ?:)

Så tacksam för era svar:)

Sus

En betalningsanmärkning blir det om det är utslag
Dvs att du ej inkommit med någon invändan
Kommer det ett bestridande hänskjuts ärende till tingsrätten
Inkommer du ej med någon invändning eller svarar på tingsrättens brev blir det en tredskodom
Dock kan man även den begära återvinning på och medge skulden
Innan den träder i laga kraft.
Men har du gjort en bestridAn och ärendet är hos tingsrätt så kan du medge skulden i sin helhet.
Då utfördas en dom
Då är det upp till sökanden att bestämma vad de vill göra
Förhoppningsvis kan man komma överens om en avbetalning och att man sköter den annars går det till Kfm för indrivning.
I vissa fall skickar de för indrivning ändå och ej upprättar avbetalning

Hej! Tack för svaret! Men om nu fodringsägarna ej upprätta en avbetalning så det gå till indrivning få man anmärkning direkt då? eller få man en vis tid att betala detta innan anmärkning?

Hej! Tack för svaret! Men om nu fodringsägarna ej upprätta en avbetalning så det gå till indrivning få man anmärkning direkt då? eller få man en vis tid att betala detta innan anmärkning?

Du får ingen anmärkning
Skuld går för utmätning och där får man skuldsaldo så länge skulden står obetald

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp