Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Hjälp mig tänka och utveckla en tanke, tack !
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Li de lån" data-source="post: 278183" data-attributes="member: 6625"><p>Jag blev sjuk nekades sjukpenning, tvingades ta lån för att överleva jag och barnen, nära anhöriga till mig på löpande band, vi tvingades lämna vårat hem, såldes och jag gick mer skulder, jag hamnade hos Kronofogden samtidigt som jag utförsäkrades.</p><p></p><p>Min bror tog sitt liv och jag ville "ge upp", ärvde pengar som räckte halvvägs.</p><p></p><p>Nu har jag berättat väldigt lite av min historia, nu går jag från försörjningsstöd till nån ersättning som räknas ut av A-kassan och baseras på min förra lön.</p><p></p><p>Det gör att jag ÄNTLIGEN kan börja beta av skulder som jag egentligen inte skulle ha haft, då jag hade rätt till sjukpenning men blev blåst på den, sammanlagt 800 000 kr !</p><p></p><p>Att börja betala nu som skulderna ligger så skulle de knappt minska, jag försökte få ett "vanligt lån" där själva skulden skulle börja minska, två låneinstitut var villiga att hjälpa mig men de behövde en medsökande/borgenär, moment 22 !</p><p></p><p>Min familj, de närmst (utom mina barn) är döda, snart 4 1/2 år i helvetet.</p><p></p><p>För 2 1/2 år sedan hade jag sammanlagda skulder på 650 000 kr, de sjönk till 600 000 kr, efter arvet 300 000 kr kvar och NU 140-145 000 KR !</p><p></p><p>2/3 är hos fogden, 1/3 Inkasso (utöver 10 000 kr som är privat).</p><p></p><p>Jag är så panikslagen, uppgiven och rädd... då kom min vän på ,</p><p></p><p>Med mindre än 150 000 kr kvar så kanske det skulle vara möjligt att "hitta" en borgenär och betala hen 10 000 kr för att stå på lånet i 1 år, då har jag "snyggat till"/"rensat upp" så att jag själv kan ta över lånet.</p><p></p><p>Givetvis med ett kontrakt skrivet !</p><p></p><p>Får man rent juridiskt göra så ? Tror ni att det skulle vara möjligt ?</p><p></p><p>Om NI tror det VART hittar jag någon som skulle vilja hjälpa mig upp på banan igen ?</p><p></p><p>Tack för att Ni läser, jag mår fruktansvärt dåligt över att ha Kronofogden i mitt liv och de är de ändå den enda myndighet som behandlat mig som en människa, med respekt, för att de sett att jag försöker och försöker :komma loss" !</p><p></p><p>Trevlig kväll ! </p><p></p><p>Skicka gärna ett meddelande till mig om du/ni kan hjälpa mig utveckla idén osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Li de lån, post: 278183, member: 6625"] Jag blev sjuk nekades sjukpenning, tvingades ta lån för att överleva jag och barnen, nära anhöriga till mig på löpande band, vi tvingades lämna vårat hem, såldes och jag gick mer skulder, jag hamnade hos Kronofogden samtidigt som jag utförsäkrades. Min bror tog sitt liv och jag ville "ge upp", ärvde pengar som räckte halvvägs. Nu har jag berättat väldigt lite av min historia, nu går jag från försörjningsstöd till nån ersättning som räknas ut av A-kassan och baseras på min förra lön. Det gör att jag ÄNTLIGEN kan börja beta av skulder som jag egentligen inte skulle ha haft, då jag hade rätt till sjukpenning men blev blåst på den, sammanlagt 800 000 kr ! Att börja betala nu som skulderna ligger så skulle de knappt minska, jag försökte få ett "vanligt lån" där själva skulden skulle börja minska, två låneinstitut var villiga att hjälpa mig men de behövde en medsökande/borgenär, moment 22 ! Min familj, de närmst (utom mina barn) är döda, snart 4 1/2 år i helvetet. För 2 1/2 år sedan hade jag sammanlagda skulder på 650 000 kr, de sjönk till 600 000 kr, efter arvet 300 000 kr kvar och NU 140-145 000 KR ! 2/3 är hos fogden, 1/3 Inkasso (utöver 10 000 kr som är privat). Jag är så panikslagen, uppgiven och rädd... då kom min vän på , Med mindre än 150 000 kr kvar så kanske det skulle vara möjligt att "hitta" en borgenär och betala hen 10 000 kr för att stå på lånet i 1 år, då har jag "snyggat till"/"rensat upp" så att jag själv kan ta över lånet. Givetvis med ett kontrakt skrivet ! Får man rent juridiskt göra så ? Tror ni att det skulle vara möjligt ? Om NI tror det VART hittar jag någon som skulle vilja hjälpa mig upp på banan igen ? Tack för att Ni läser, jag mår fruktansvärt dåligt över att ha Kronofogden i mitt liv och de är de ändå den enda myndighet som behandlat mig som en människa, med respekt, för att de sett att jag försöker och försöker :komma loss" ! Trevlig kväll ! Skicka gärna ett meddelande till mig om du/ni kan hjälpa mig utveckla idén osv. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Hjälp mig tänka och utveckla en tanke, tack !
Topp