Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp!! Någon med något vettigt svar?

Men eftersom "bara" jag har ca 220 på papper på mig.. Och resten på syskon,sambo, föräldrar.. Som jag och min sambo betalar allt på ska sägas, så är det ju omöjligt att jag kan få till en skuldsanering då... Rekommenderar ni då att alla mina privata lån blir lösta av samma personer inom min familj jag har av nu så att allt står på dom och alla privata skulder försvinner... För att sedan då istället när mina anmärkningar och lån är borta (2,5 år)... Att jag då lånar upp mig för att kunna hjälpa och sätta skulderna på mig istället?

Varför jag frågar nu om allt med skuldsanering mm är för att vi inom familjen diskuterat hur jag ska bli av med alla privata skulder så dom försvinner. Och då vilken väg man kan gå...

Jag hoppas ni förstår hur jag menar.

1.4 i blanco är nog bara att glömma oavsett om ni har anmärkningar eller inte.. möjligen skulle kanske någon bank bevilja det, men då måste era inkomster upp rejält mycket, kanske fördubblas.
Enklast lösning vore väl låta allt gå till löneutmätning, även att dina bekanta skickar sina fordringar på dig till kronfogden...

Problemet med det är att 1,4 miljoner mycket sannolikt aldrig kommer kunna återbetalas. Personerna kommer på sin höjd få småsummor. Vid en skuldsanering samma sak, personerna får tillbaka några procent av skulderna, sen är dom avskrivna enligt skuldsaneringen. Men det är ju verkligen inte säkert att ens familj, släkt, vänner och andra som lånat ut pengar till en också tycker det, oavsett vad reglerna för skuldsanering säger.

Men eftersom "bara" jag har ca 220 på papper på mig.. Och resten på syskon,sambo, föräldrar.. Som jag och min sambo betalar allt på ska sägas, så är det ju omöjligt att jag kan få till en skuldsanering då... Rekommenderar ni då att alla mina privata lån blir lösta av samma personer inom min familj jag har av nu så att allt står på dom och alla privata skulder försvinner... För att sedan då istället när mina anmärkningar och lån är borta (2,5 år)... Att jag då lånar upp mig för att kunna hjälpa och sätta skulderna på mig istället?

Varför jag frågar nu om allt med skuldsanering mm är för att vi inom familjen diskuterat hur jag ska bli av med alla privata skulder så dom försvinner. Och då vilken väg man kan gå...

Jag hoppas ni förstår hur jag menar.

Ja, om du vill fokusera på att snabbt bli av med privatskulderna och har personer i din omgivning som vill göra detta för dig kan två av dem ta rejäla blancolån. När du sen är "ren" kan du ta ett själv, vilket kanske löser hälften av det dessa lånat åt dig.

Helt galet! Men detta löste sig tillslut! Banken gick in och hjälpte oss efter att fört möten med oss i 1,5 månad... Nu har vi gått från en månadskostnad på enbart lån/skulder från 21.000 i månaden till 7500... Nu ska det ALDRIG lånas igen utan njuta av att stressen och rädslan är borta! Gå på mötena med banken är det värsta men samtidigt bästa jag gjort! Dom visade verkligen medmänsklighet!

Gick dom med på blanco på 1.4 miljoner och ränta på under fem procent?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp