Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälpa varandra mot skuldfrihet

Hej, jag är ny här på forumet och har funderat ett tag på en idé som jag tror kommer kunna hjälpa väldigt många. Jag har själv varit skuldsatt, men äntligen lyckats ta mig ur det.
Jag tycker det är helt galet hur inkasso företag behandlar folk som har skulder trots att man kanske har en vettig lön och inkomst för att kunna betala av sina lån.
Nu till min idé. Tanken är att det ska vara en win-win situation. Att man lånar ut små summor med avkastning till ett företag som i sin tur sedan hjälper skuldsatta att förhandla med fodringsägare samt betala av lånen och komma bort från kronofogden och att komma ifrån alla ockerräntor. Ungefär som peer-to-peer fungerar.
Ge input på vad ni tror.

Klart att ett sådant företag hade varit önskvärt. Menar du att de ska finansiera saneringen också eller?

Nja, jag tänker att har man fått skuldsanering så har ju borgenärerna gått med på att skriva av skulden efter 5 år när saneringen är slut. Så tanken är väl att det i första hand rör sig om andra ärenden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp