Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Hur berättar jag för min partner om stora dolda skulder?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jägob Lögoinen" data-source="post: 487856" data-attributes="member: 4905"><p>Jobbig sits det där när man måste vara ärlig och öppna upp sig.</p><p>Samtidigt tror jag att det kan vara skönt att få ur sig.</p><p>Det är aldrig bra att gå med så mycket inom sig, varken för dig eller för din partner. Det känns liksom inte heller riktigt schysst eller okej mot ens partner att mörka kring ekonomi och så vidare då partnern drabbas i allra högsta grad.</p><p>Givetvis är det lättare sagt än gjort, jag tänker att du också får vara beredd på att din partner kan reagera på olika sätt…</p><p>Men om du ändå ska berätta om din situation så råder jag dig till att faktiskt berätta hela sanningen och inte halva sanningen eller typ delar av sanningen.</p><p>Det är bra om du kanske är i en lugn miljö med din partner, bara du och partnern (om möjlighet finns) och du behöver förbereda partner en dag innan eller ett par dagar innan att du behöver sätta dig ner med honom och diskutera allvarliga saker kring din/eran ekonomi.</p><p>Det är nog inte bra om du bara säger att: jag behöver prata med dig om en allvarlig sak (då det lätt kan misstolkas av din partner).</p><p>Var också tydlig med att du mår dåligt över dina beteenden, att du känner dig ångerfull (om du nu är det) och att du ska göra allting för att förbättra situationen och vinna tillbaka tilliten igen.</p><p>Det här är en liten ”lathund”. Det finns inget rätt eller fel i hur du börjar, vad du säger, eller hur du säger saker.</p><p>Lycka till, uppdatera gärna hur det går.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jägob Lögoinen, post: 487856, member: 4905"] Jobbig sits det där när man måste vara ärlig och öppna upp sig. Samtidigt tror jag att det kan vara skönt att få ur sig. Det är aldrig bra att gå med så mycket inom sig, varken för dig eller för din partner. Det känns liksom inte heller riktigt schysst eller okej mot ens partner att mörka kring ekonomi och så vidare då partnern drabbas i allra högsta grad. Givetvis är det lättare sagt än gjort, jag tänker att du också får vara beredd på att din partner kan reagera på olika sätt… Men om du ändå ska berätta om din situation så råder jag dig till att faktiskt berätta hela sanningen och inte halva sanningen eller typ delar av sanningen. Det är bra om du kanske är i en lugn miljö med din partner, bara du och partnern (om möjlighet finns) och du behöver förbereda partner en dag innan eller ett par dagar innan att du behöver sätta dig ner med honom och diskutera allvarliga saker kring din/eran ekonomi. Det är nog inte bra om du bara säger att: jag behöver prata med dig om en allvarlig sak (då det lätt kan misstolkas av din partner). Var också tydlig med att du mår dåligt över dina beteenden, att du känner dig ångerfull (om du nu är det) och att du ska göra allting för att förbättra situationen och vinna tillbaka tilliten igen. Det här är en liten ”lathund”. Det finns inget rätt eller fel i hur du börjar, vad du säger, eller hur du säger saker. Lycka till, uppdatera gärna hur det går. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Hur berättar jag för min partner om stora dolda skulder?
Topp