Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Hur berättar jag för min partner om stora dolda skulder?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="backtobasics" data-source="post: 487957" data-attributes="member: 4640"><p>Jag förstår att det måste vara en fruktansvärd situation, men som många är inne på så är det enda sättet att lägga alla korten på bordet, det finns inget annat att göra.</p><p></p><p>Utöver det så är mitt konkreta råd att du bokar tid med skuldrådgivare i din kommun samt att du kontaktar din vårdcentral eller motsvarande och ber att få träffa någon att prata med. Att få öppna upp sig och prata ut och formulera sina tankar med någon professionell som inte dömer eller värderar kan vara livsviktigt. Att gå och bära på skam inom sig för länge är verkligen skadligt.</p><p></p><p>Edit: Utan att veta allt för mycket om din situation, hur skulderna uppkommit osv så låter det ju också som att du skulle kunna vara aktuell för skuldsanering, med tanke på att dina räntor lär växa enormt om du har 1,4 miljoner hos kronofogden (eller på väg dit). Men för att det ska vara en möjlighet så måste du först prata med din partner, för att reda ut alla förutsättningar, oavsett om han väljer att stanna eller gå. Jag önskar er all lycka och glöm inte att det alltid finns en framtid, den blir inte alltid som vi tänkt, men den finns där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="backtobasics, post: 487957, member: 4640"] Jag förstår att det måste vara en fruktansvärd situation, men som många är inne på så är det enda sättet att lägga alla korten på bordet, det finns inget annat att göra. Utöver det så är mitt konkreta råd att du bokar tid med skuldrådgivare i din kommun samt att du kontaktar din vårdcentral eller motsvarande och ber att få träffa någon att prata med. Att få öppna upp sig och prata ut och formulera sina tankar med någon professionell som inte dömer eller värderar kan vara livsviktigt. Att gå och bära på skam inom sig för länge är verkligen skadligt. Edit: Utan att veta allt för mycket om din situation, hur skulderna uppkommit osv så låter det ju också som att du skulle kunna vara aktuell för skuldsanering, med tanke på att dina räntor lär växa enormt om du har 1,4 miljoner hos kronofogden (eller på väg dit). Men för att det ska vara en möjlighet så måste du först prata med din partner, för att reda ut alla förutsättningar, oavsett om han väljer att stanna eller gå. Jag önskar er all lycka och glöm inte att det alltid finns en framtid, den blir inte alltid som vi tänkt, men den finns där. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Hur berättar jag för min partner om stora dolda skulder?
Topp