Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur fungerar utmätning av fastighet om man flyttar med skuld?

Jag har ungefär 200k i skulder och tänkte flytta utomlands för att jobba. Jag äger ett torp I norra Skåne för ungefär motsvarande summa. Finns det någon möjlighet att kronofogden kan beslagta torpet, även om dem inte får tag i mig, alltså att jag ej anmäler min flytt.

En bonus fråga är om man flyttar inom eu, meddelar det landet man flyttar till tillbaka till Sverige? Det är i centralEuropa.

Ja det går bra att utmäta och sälja utan att få tag I dig.

Ja det går bra att utmäta och sälja utan att få tag I dig.
Hur kommer det sig att man får brev om ett krav eller föreläggande, eller är det bara för privata skulder? Jag är inte insatt alls i det här, men någon källa med mer info hur det fungerar uppskattas. Vad om fastigheten är värd 300k, vad händer då, eller om någon är bosatt där? Får jag veta via kivra eller på något annat sätt om dem beslagtar torpet?

Skulder till enskilda kommer som föreläggande först som ska delges på ett eller annat vis.
Går att delge utan att du faktiskt fått det.

Utmätningsbeslut kommer inte till kivra. Osäker på om dokument i försäljningsprocessen kommer dit heller.
Säljs den för 300 (vilket inte är ett krav även om värdet är 300) så får du ut överskottet 2 månader efter auktionen.
Bor någon där som köparen inte vill ha kvar så finns det lite olika förutsättningar, beror på hyresavtal bland annat men det går ofta bra att då en handräckning så personen flyttas ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp