Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur hjälpa en vän i ekonomisk knipa?

Hur hjälper man en vän i ekonomisk knipa? Känns som hon har gett upp och spenderar pengar för att må bra för stunden.. vill så gärna hjälpa henne men känns som hon skiter fullständigt i vad jag säger. Hon frågar lite då och då om hon kan låna pengar av mig, innan lånade jag nästan alltid ut men gör inte de längre! För nu vet jag att de inte hjälper henne de gör saken bara värre. Hon kan tex inte betala en räkning på säg 500 kr men äta ute flera gånger i veckan går bra? Hon köper godis, läsk på löpande band ifrågasätter man henne då har hon helt plötsligt bra ekonomi, men de dröjer inte länge innan hon hör av sig och behöver låna igen.. tycker synd om henne och vill ändra hennes tankesätt men hur? Mår dålig av dethär då hon är en nära vän. Många kommer nog säga att de inte går om hon inte är med på de själv, att de bara är hon som kan ändra på dehär. Hon är vad jag vet hos kronofogden, o har pratat med skuldrådgivaren i kommunen. Jag vet att hon gör en budget varje månad där hon säger sig ha stenkoll på pengarna. Men budgeten håller aldrig månaden ut!!!! Skiter sig månad efter månad. Jag gissar att hon har ca 250 om inte mer i skulder o ingenting av värde

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp