Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

hur länge banken kan se betalningsförelägganden ?

ved någon hur länge banken kan se om jag fick betalningsförelägganden ?
Efter man har skrivit under Delgivningskvitto och betalt och ärande blir återkallad, varför påverka det min ekonomi.
Fatter jag inte.

Betalningsförelägganden ligger kvar i 3år precis som ett utslag. Men de syns inte på en kreditupplysning utan kräver att man ringer Kronofogden och frågar.

Gör det alla kreditgivare ?

Gör det alla kreditgivare ?

Gäller det antar jag du skulle skriva. Ingen kreditgivare ser det på kreditupplysningen, om du inte är enskild näringsidkare, då syns det.
Precis vem som helst kan ringa till kfm och fråga om det finns eller har funnits förelägganden avseende dig.

Skulle ett föreläggande per automatik innebära en anmärkning skulle det bli jobbigt. Det finns ju faktiskt inte särskilt mycket som skulle hindra mig (bortsett från att jag inte har dina personuppgifter då..) Att ansöka om ett föreläggande då jag anser att du är skyldig mig 15000 kr.. KFM prövar ju inte riktigheten i skulden, utom i mycket speciella fall när något verkar uppenbart ogrundat, men då ska det vara uppenbart, att jag vill ha 15k av dig är knappast uppenbart galet och då får du bestrida om du inte håller med.
Iaf, följden skulle ju bli riktigt jobbig. Man skulle kunna ansöka om ett föreläggande på varenda person man nån gång varit irriterad på, bara för att skjuta kreditvärdigheten i sank i flera år framöver.

Tack för din förklaring !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp