Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur länge orkar man?

Är det inte ruttet att dessa företag fått en att tappa hoppet om livet?
Jag har blivit ärrad för livet av alla dessa avbetalningsplaner, förelägganden, hot, ockerräntor, maktmissbruk etc. Jag är helt slut och har livet framför mig. Visserligen skuldsatt.
Hur länge orka man?

Jo, det är ruttet och för jävligt att dessa får förstöra liv på det här sättet genom sin vidriga och ansvarslösa kreditgivning.

Hur länge man orkar? Man har inget val, med tiden blir det väl en vana om det är långvarigt, man blir väl likgiltig med tiden även som svårt skuldsatt.

Kan säga att detta är andra gången jag är skuldsatt rejält, drygt 200.000 första gången och nu drygt 250.000.. Jag vet knappt själv vad jag har lagt pengarna på förutom att betala på lån jag redan haft och försökt hålla mig borta från Kronkalle.

Häromdagen mådde jag så jävla dåligt, ångest, deppig etc, jag tog mod till mig och erkände allting till föräldrar, min chef, etc. Det kändes så skönt efteråt, nu ska jag träffa skuld/budgetrådgivare om ett par veckor, finns visserligen inget annat alternativ än att släppa allt till KFM, men det ska bli skönt, även om det kommer bli 10 år med utmätning, under denna tid kan jag inte göra nåt så idiotiskt igen, och jo visst är det ruttet att locka oss med snabba lån även om man inte har fet Kredit-score!.. Man bryr sig inte om t.ex 30% ränta då man vet att man inte kan få bättre.

Borde definitivt bli hårdare att låna pengar, de utnyttjar oss som varit så sjukt desperata! Usch vet precis hur dåligt man mått och mår, kommer dröja innan man blir redig igen.. Kan dock råda TS till att släppa allting till KFM om så är fallet att du har skulder och avbetalningar du inte reder ut i dagsläget, helt plötsligt kan man sova igen och känns sig någorlunda OK.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp