• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur lång tid inkasso till kronofogden

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Har du mailat billecta? Om att få betala senare eller dubbelt nästa månad? Min man hade avbetalning med dom och kunde inte betala första, då mailade han och fick ok med start månaden efter.
Instämmer, du ska alltid i första hand försöka betala, i andra hand som jag sa ska du kontakta företaget i fråga. Jag skrev det tidigare. Dock upplever jag Billecta som ganska hårda och icke tillmötesgående, jag hade en liten skuld och betalningarna hade jag skött utan anmärkning. När jag en gång bad om att betala någon vecka senare så gick det absolut inte detta trots att jag fick fel på lönen med mera. Samtidigt är ju ett förfallodatum ett datum som ska hållas, man kan inte räkna med att få anstånd.
Hoppas det löser sig om det är din första betalning så tror jag tyvärr de kommer neka dig anstånd.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Jag har skrivit till de, men tyvärr så accepterar de inte att jag betalar dubbelt i slutet av maj. :( Så hoppas jag inte få betalanmärkning tills 25 maj då jag då kan betala hela skulden.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Jag fick precis brev av de på Kivra, på mejlet sa de att jag hade tills idag på mig att betala och att de inte kunde göra något åt det men brevet jag fick på Kivra nu står det att jag har tills nästa månad att betala de 1300 kr. Så det betyder ändå att de gav mig chansen?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Eller är det bara systemet som skickar automatiskt? För på deras hemsida står det så här: Avbetalningsplan 2 skickades trots att jag inte betalade den första
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Eller är det bara systemet som skickar automatiskt? För på deras hemsida står det så här: Avbetalningsplan 2 skickades trots att jag inte betalade den första
Vet inte. Du bör kolla med dem i förstahand tycker jag. Har du jobb? Är det möjligt att begära förskott på lönen på ditt jobb kanske?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Vet inte. Du bör kolla med dem i förstahand tycker jag. Har du jobb? Är det möjligt att begära förskott på lönen på ditt jobb kanske?

Jag har avslutat studier och har endast ett deltidsarbete (söker heltid), jag mejlade de och frågade och de sa om jag betalar 500 kr så kommer avbetalningsplanen fortsätta. Jag lyckades fixa 500 kr och gjorde betalning, så det löste sig.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Jag har avslutat studier och har endast ett deltidsarbete (söker heltid), jag mejlade de och frågade och de sa om jag betalar 500 kr så kommer avbetalningsplanen fortsätta. Jag lyckades fixa 500 kr och gjorde betalning, så det löste sig.
Vad bra! Vilken tur att du löste det!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp