• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hur mycket har dina skulder minskat/ökat?

YoungDum$

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 Juli 2020
Meddelanden
189
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Du kan också jämka sen så går det ännu snabbare :)
Tänkt på detta iår faktiskt! Dock inte riktigt förstått hur man går tillväga.
Kan man jämka för en tidigare period? Och få en summa utbetald i efterhand? Eller är det endast för framtiden? Ex om jag vill jämka hela nästa år (2022)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Tänkt på detta iår faktiskt! Dock inte riktigt förstått hur man går tillväga.
Kan man jämka för en tidigare period? Och få en summa utbetald i efterhand? Eller är det endast för framtiden? Ex om jag vill jämka hela nästa år (2022)
Bara framtiden ! Väldigt enkelt att göra på skatteverkets hemsida ! Kan hjälpa dig om du skulle vilja sen :)
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 262
Mottagna reaktioner
862
Poäng
717
Haft skulder sedan jag var 20 men urartade för två år sedan, ligger på kring 650K just nu.

Vill fortfarande inte släppa något till KF och har endast haft ett inkasso-ärende som jag klarnade upp direkt. Målet är väl att vara lågt skuldsatt innan jag är 30 (om 5 år).

Blev precis färdig med en utbildning inom IT och nu ser man lite ljus i tunneln pga lite mer möjligheter, extrajobbar inom resturanger för tillfället för att överleva. Främsta målet nu är att dela upp skulden i 2 lån istället för nästan 10. Ammorterar 0 i princip sedan ett år tillbaka, samlingslån är nog möjligt i Juni 2022.

Spelfri sedan 16:e Juni så det är iallafall en form av milstolpe jag faktiskt kan säga att jag är stolt över.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 667
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Har inget av värde, äger en TV och en telefon. Hyr i andra hand. Hyra på ca 8000kr (finns ingen annan stans jag kan flytta och tänker inte flytta hem igen pga mitt välmående är bättre nu än innan)
Tillägga är att jag är i tidig 20 års ålder.
Har ett lån med borgenär som jag inte kommer släppa pga att det påverkar även borgenären. Så det enda jag inte kommer släppa är det lånet då jag inte vill förstöra för någon annan.
Jag har satt mig i skiten igen och jag är bestämd att jag ska lösa skiten denna gång utan att blanda in någon annan.
Fast hur ska du kunna betala på det lånet om du får löneutmätning? Det finns inget utrymme för det då tyvärr.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp