Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Brixo Kontokredit
- Lån utan UC
4.
Creditstar
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Lån utan UC
6.
Loanstep
- Lån utan UC
7.
Klaralån
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Lumify
- Lån utan UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Billån & Privatleasing
Hur tror ni Volvofinans bedömer min situation?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mrkorapi" data-source="post: 490332" data-attributes="member: 14555"><p>Hej! Tänkte uppdatera lite om hur det har gått.</p><p></p><p></p><p>Jag ringde på en Volvo Selekt V60 årsmodell 2026 med nästan full utrustning. Bilförsäljaren ställde de vanliga frågorna om anställning, boende, barn, inkomst, hyra osv. Han matade in uppgifterna och skickade iväg ansökan och sa att han behövde kontakta banken för någon kontroll.</p><p></p><p>Vid just den här ansökan hade jag ”0,6 mycket bra i kreditbetyg. Det stod även att jag hade betalat av ett privatlån på 150 000 kr några månader tidigare, samt att jag har betalt av den avbetalningen jag hade via Qliro. Jag vet inte om mitt CarPay/Volvokort hade någon positiv påverkan på ansökan. Där har jag använt cirka 65 000 kr under åtta månader, men alltid betalat hela beloppet direkt och aldrig låtit det gå vidare till någon förfallen faktura.</p><p></p><p></p><p>Andra dagen ringde jag och frågade hur det gick. Ansökan på den begagnade Volvo Selekt-bilen, inklusive tillbehör, lackskydd och vinterdäck, skulle landa på ungefär 600 000 kr.</p><p></p><p></p><p>Jag blev faktiskt sjukt förvånad över att det gick igenom med tanke på min relativt låga inkomst på 25 238 kr brutto i månaden. Däremot är min hyra bara 4 447 kr i månaden där el, värme och vatten ingår.</p><p></p><p></p><p>När jag tittade närmare på den begagnade bilen såg jag att den hade ljust innertak och saknade några saker som jag egentligen ville ha. Den hade även panoramatak. Jag började därför fundera och läsa på om panoramatak och såg att det finns saker som kan behöva underhållas över tid, exempelvis lister och dräneringar. Även hört att listerna i hörnen kan torka och dra ihop sig så det kan börja läcka in vatten i taket.</p><p></p><p></p><p>Så jag frågade lite försiktigt hur möjligheten såg ut för mig att istället köpa en helt ny V60 Recharge årsmodell 2027, med den bil jag själv hade byggt ihop på Volvos hemsida.</p><p></p><p></p><p>Han lät väldigt positiv och bad mig skicka en länk till bilen jag byggt. Några timmar senare fick jag ett förslag/offert på bilen, försäkring och lån.</p><p></p><p></p><p>Tredje dagen ringde jag upp bilförsäljaren efter att jag gått igenom allting i förslaget och bett om några ändringar. Han skickade sedan in det uppdaterade förslaget till banken, alltså Volvofinans/Ziklo.</p><p></p><p></p><p>Tre timmar senare ringer han och säger att allt såg bra ut. Han gick igenom hela processen från beställningen tills den dagen jag hämtar bilen.</p><p></p><p></p><p>Några minuter senare fick jag avtalen och kontraktet för signering. Jag tog någon timme på mig och trippelkollade så att precis allting stämde innan jag signerade.</p><p></p><p></p><p>Så nu har jag alltså gått från att ringa på en begagnad V60 till att på tre dagar beställa en helt ny V60 Recharge årsmodell 2027. 😂</p><p></p><p></p><p>Jag får bilen precis som jag vill ha den, med rätt utrustning och rätt färg.</p><p></p><p></p><p>Bilen kostar cirka 691 000 kr och jag kommer lägga en kontantinsats på 139 000 kr om bilen blir klar för leverans i slutet av oktober. Blir leveransen senare kommer jag kunna lägga ytterligare cirka 12 000 kr i kontantinsats för varje månad som går.</p><p></p><p></p><p>Lånet hamnade på ungefär 7 200 kr/mån i 96 månader. Om jag hade köpt den begagnade bilen hade lånet blivit ungefär 6 900 kr/mån, men där fick man bara 84 månader.</p><p></p><p></p><p>Jag kommer garanterat få predikningar om att lånet är alldeles för högt i förhållande till min inkomst, och ja – ni har helt rätt. 😂</p><p></p><p></p><p>Samtidigt lever jag otroligt simpelt och helt själv i en billig lägenhet. Jag reser inte, köper inte massa onödiga saker, dricker inte, snusar inte, röker inte osv. Listan kan göras lång.</p><p></p><p></p><p>Jag jobbar och är hemma och tar det lugnt, eller är ute och går. Jag har helt enkelt väldigt låga utgifter utöver det som faktiskt är nödvändigt. Dessutom om det blir aktuellt som deltidsbrandman så kan jag amortera ännu mer varje månad. Räknar dock att ha betalt av bilen inom 5år, 3år om jag får extrainkomst som deltidsbrandman.</p><p></p><p></p><p>Jag är dessutom väldigt medveten om att ett så stort lån innebär ett stort ansvar. Jag ogillar egentligen lån och krediter, och när jag väl använder dem blir det nästan som en utmaning för mig att betala av så snabbt som möjligt. Efter att ha gått igenom skuldsanering har jag fått en helt annan syn på pengar och vad saker faktiskt kostar.</p><p></p><p></p><p>Så det här är definitivt inget impulsköp som jag bara slängt mig in i. Jag har vänt och vridit på det, jämfört, räknat och funderat – och efter tre dagar blev det tydligen en helt ny V60 istället. 😂</p><p></p><p></p><p>Tack till alla som svarade i tråden från början. Det ska bli kul att uppdatera igen när bilen faktiskt står hemma! 🚗💚</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mrkorapi, post: 490332, member: 14555"] Hej! Tänkte uppdatera lite om hur det har gått. Jag ringde på en Volvo Selekt V60 årsmodell 2026 med nästan full utrustning. Bilförsäljaren ställde de vanliga frågorna om anställning, boende, barn, inkomst, hyra osv. Han matade in uppgifterna och skickade iväg ansökan och sa att han behövde kontakta banken för någon kontroll. Vid just den här ansökan hade jag ”0,6 mycket bra i kreditbetyg. Det stod även att jag hade betalat av ett privatlån på 150 000 kr några månader tidigare, samt att jag har betalt av den avbetalningen jag hade via Qliro. Jag vet inte om mitt CarPay/Volvokort hade någon positiv påverkan på ansökan. Där har jag använt cirka 65 000 kr under åtta månader, men alltid betalat hela beloppet direkt och aldrig låtit det gå vidare till någon förfallen faktura. Andra dagen ringde jag och frågade hur det gick. Ansökan på den begagnade Volvo Selekt-bilen, inklusive tillbehör, lackskydd och vinterdäck, skulle landa på ungefär 600 000 kr. Jag blev faktiskt sjukt förvånad över att det gick igenom med tanke på min relativt låga inkomst på 25 238 kr brutto i månaden. Däremot är min hyra bara 4 447 kr i månaden där el, värme och vatten ingår. När jag tittade närmare på den begagnade bilen såg jag att den hade ljust innertak och saknade några saker som jag egentligen ville ha. Den hade även panoramatak. Jag började därför fundera och läsa på om panoramatak och såg att det finns saker som kan behöva underhållas över tid, exempelvis lister och dräneringar. Även hört att listerna i hörnen kan torka och dra ihop sig så det kan börja läcka in vatten i taket. Så jag frågade lite försiktigt hur möjligheten såg ut för mig att istället köpa en helt ny V60 Recharge årsmodell 2027, med den bil jag själv hade byggt ihop på Volvos hemsida. Han lät väldigt positiv och bad mig skicka en länk till bilen jag byggt. Några timmar senare fick jag ett förslag/offert på bilen, försäkring och lån. Tredje dagen ringde jag upp bilförsäljaren efter att jag gått igenom allting i förslaget och bett om några ändringar. Han skickade sedan in det uppdaterade förslaget till banken, alltså Volvofinans/Ziklo. Tre timmar senare ringer han och säger att allt såg bra ut. Han gick igenom hela processen från beställningen tills den dagen jag hämtar bilen. Några minuter senare fick jag avtalen och kontraktet för signering. Jag tog någon timme på mig och trippelkollade så att precis allting stämde innan jag signerade. Så nu har jag alltså gått från att ringa på en begagnad V60 till att på tre dagar beställa en helt ny V60 Recharge årsmodell 2027. 😂 Jag får bilen precis som jag vill ha den, med rätt utrustning och rätt färg. Bilen kostar cirka 691 000 kr och jag kommer lägga en kontantinsats på 139 000 kr om bilen blir klar för leverans i slutet av oktober. Blir leveransen senare kommer jag kunna lägga ytterligare cirka 12 000 kr i kontantinsats för varje månad som går. Lånet hamnade på ungefär 7 200 kr/mån i 96 månader. Om jag hade köpt den begagnade bilen hade lånet blivit ungefär 6 900 kr/mån, men där fick man bara 84 månader. Jag kommer garanterat få predikningar om att lånet är alldeles för högt i förhållande till min inkomst, och ja – ni har helt rätt. 😂 Samtidigt lever jag otroligt simpelt och helt själv i en billig lägenhet. Jag reser inte, köper inte massa onödiga saker, dricker inte, snusar inte, röker inte osv. Listan kan göras lång. Jag jobbar och är hemma och tar det lugnt, eller är ute och går. Jag har helt enkelt väldigt låga utgifter utöver det som faktiskt är nödvändigt. Dessutom om det blir aktuellt som deltidsbrandman så kan jag amortera ännu mer varje månad. Räknar dock att ha betalt av bilen inom 5år, 3år om jag får extrainkomst som deltidsbrandman. Jag är dessutom väldigt medveten om att ett så stort lån innebär ett stort ansvar. Jag ogillar egentligen lån och krediter, och när jag väl använder dem blir det nästan som en utmaning för mig att betala av så snabbt som möjligt. Efter att ha gått igenom skuldsanering har jag fått en helt annan syn på pengar och vad saker faktiskt kostar. Så det här är definitivt inget impulsköp som jag bara slängt mig in i. Jag har vänt och vridit på det, jämfört, räknat och funderat – och efter tre dagar blev det tydligen en helt ny V60 istället. 😂 Tack till alla som svarade i tråden från början. Det ska bli kul att uppdatera igen när bilen faktiskt står hemma! 🚗💚 [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Billån & Privatleasing
Hur tror ni Volvofinans bedömer min situation?
Topp