Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hyra andra hand bostadsrätt

Det låter som att det är olika policy beroende på förening. Får se vad som gäller för denna. Jag får reda på hur det blir nästa vecka och kan återkomma här så får ni veta ifall jag får fortsätta livet som hemlös eller inte.
Det kan variera. Det är lite oklart varför dom ska göra en upplysning dock eftersom dom inte har någon nytta av informationen dom får ut.

Nej men jag har dela kollat själv tidigare när jag tänkte hyra och sen känner jag folk som gjort el tänkt göra det.
Vet hur det gått till i min förening och det enda styrelsen har att ta ställning till är om medlemmen i föreningen har rätt att hyra ut sin bostad och under hur lång tid detta får ske.

Vet hur det gått till i min förening och det enda styrelsen har att ta ställning till är om medlemmen i föreningen har rätt att hyra ut sin bostad och under hur lång tid detta får ske.
Ja föreningen har ju inget med andrahandsboende att göra, deras part i om det blir stök eller betalningsproblem är medlemmen.
Man ska ju ha legitimt skäl för att göra kreditupplysningar. Jag har svårt att se att någon man inte ska ha att göra med i avtal eller liknande skulle vara legitimt skäl.

Hej!
Tar upp tråden här igen: hur gick det för dig? Är själv i liknande situation nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp