• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Onea kronofogden

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Har haft en amoteringsplan hos Onea som de nu avbrutit eftersom jag var tre dagar sen med betalningen (slarv från mig jag vet) de kommer nu att skicka vidare till kronofogden, jag har inte möjlighet att betala hela beloppet nu, och de vägrar att upprätta en ny avbetalningsplan.
Och de svarar att de inte kommer att dra tillbaka ärendet.
Någon som har några erfarenheter el tips vad jag kan göra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 757
Poäng
9 787
Har haft en amoteringsplan hos Onea som de nu avbrutit eftersom jag var tre dagar sen med betalningen (slarv från mig jag vet) de kommer nu att skicka vidare till kronofogden, jag har inte möjlighet att betala hela beloppet nu, och de vägrar att upprätta en ny avbetalningsplan.
Och de svarar att de inte kommer att dra tillbaka ärendet.
Någon som har några erfarenheter el tips vad jag kan göra.

Det låter som att dina möjligheter är begränsade till att betala skulden, ibland är det inte roligare än så tyvärr
 

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Det låter som att dina möjligheter är begränsade till att betala skulden, ibland är det inte roligare än så tyvärr

Hur länge kan jag fördröja en utmätning? Jag kan betala hela skulden i slutet på augusti
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 757
Poäng
9 787
Hur länge kan jag fördröja en utmätning? Jag kan betala hela skulden i slutet på augusti

Det tar en månad ungefär innan det hamnar hos delgivningsman, så ett utslag tidigast kring 20 augusti
 

Mirakel

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
16 Juni 2018
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
289
Poäng
427
Jag har också pratat med Onea idag .. avb-plan.. inte på kartan..
skickar de först till inkasso o sen til KF?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 757
Poäng
9 787
Det tar en månad ungefär innan det hamnar hos delgivningsman, så ett utslag tidigast kring 20 augusti

Vilket innebär löneutmätning absolut tidigast i september men mer rimlig start oktober.
 

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Fick min avbetalningsplan bruten försökte med allt att få till en ny, men det var bombstopp , skulle skickas till kronofogden, har väntat och väntat, tom ringt fogden eftersom inget brev kommit man vet ju inte med postnord, men inget.
Fick ihelgen ett sms av onea: förfallodatumet på din avbetslningsplan är nära, glöm ej att betala.
Så jag har betslat in.
Konstigt tycker jag...
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 516
Mottagna reaktioner
6 117
Poäng
4 147
Onea är det mest ” konstiga” bolag jag har haft att göra med.
De ville inte ge mig någon avbetalningsplan initialt. Mejlade dem x flera osv
När jag till slut skrev att de skulle skicka min skuld till inkasso alt KFM då jag släppt alla mina skulder så fick jag erbjudande om avbetalningsplan på 1500 kr/månad.
De ringer, mejlar och messar mig dagligen och trots att jag blockat dem så ringer de på nya nummer.
Riktigt jobbiga!
 

haillle

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
2 September 2018
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Onea är det mest ” konstiga” bolag jag har haft att göra med.
De ville inte ge mig någon avbetalningsplan initialt. Mejlade dem x flera osv
När jag till slut skrev att de skulle skicka min skuld till inkasso alt KFM då jag släppt alla mina skulder så fick jag erbjudande om avbetalningsplan på 1500 kr/månad.
De ringer, mejlar och messar mig dagligen och trots att jag blockat dem så ringer de på nya nummer.
Riktigt jobbiga!


Hur länge sedan är det ni fick avbetalningsplaner med onea? Jag vet inte om jag vågar släppa mitt till deras inkasso. Rädd att inte få en avbetalningsplan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp