• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Inför ansökan om skuldsanering, tips?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Confused1979

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
16 December 2022
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Vad trevligt, då kom första kreditupplysningen för året på mig ifrån ett inkassobolag där jag har skulder men som ingår i saneringen min.

Riverty Sweden AB har gjort upplysningen (Creditsafe) och när jag googlar på dom kommer jag till Arvato Finans och jag har ett minne att jag har en skuld som ligger där men jag kommer inte in på deras hemsida så jag kan logga in och se skulden. Arvato måste ha sålt skulden till ett annat inkassoföretag eller slutat att upphöra.

Tillägg: Det var Gothia Inkasso som är eller samarbetar med Riverty Sweden AB.
Samma för mig, Riverty tog upplysningen men jag skrev till dem på Riverty och de bekräftade att det gäller Gothia. Den skulden är med i min beslutade skuldsanering så jag informerade dem dvs Gothia, och de skrev tillbaka endast "Tack för informationen, ha en fin dag"
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

UppgivenMillenial

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
20 December 2023
Meddelanden
191
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Inte säkert, beror ju lite på hur du ligger till hos kfm.
Kan du betala tills du får besked ( om du söker skuldsanering och får inledande)? Tänker du att du ska släppa skulderna?
Finns många faktorer som spelar in om du kan få sanering så det bästa är att boka tid med en skuldrådgivare där du bor.
Inget hos inkasso eller kfm idag. Har en bil som kostar mig 7400kr/mån (leasing) som gör att jag går back. Den funderar jag på att släppa och betala av den fakturan jag skulle få hos inkasso. Det går runt om jag inte har den kostnaden/avbetala.

Ska boka tid med en rådgivare när jag kommer hem efter jul.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
806
Mottagna reaktioner
285
Poäng
457
Inget hos inkasso eller kfm idag. Har en bil som kostar mig 7400kr/mån (leasing) som gör att jag går back. Den funderar jag på att släppa och betala av den fakturan jag skulle få hos inkasso. Det går runt om jag inte har den kostnaden/avbetala.

Ska boka tid med en rådgivare när jag kommer hem efter jul.
Leasing brukar ställa till det om du ska söka sanering. Prio kanske är att få bort den kostnaden.
Tummen upp för att du ska kontakta rådgivare.
 

UppgivenMillenial

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
20 December 2023
Meddelanden
191
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Leasing brukar ställa till det om du ska söka sanering. Prio kanske är att få bort den kostnaden.
Tummen upp för att du ska kontakta rådgivare.
Ja jag har förstått det, ska ringa CBV när jag kommer hem också för diskutera alternativen
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
224
Poäng
417
Leasing brukar ställa till det om du ska söka sanering. Prio kanske är att få bort den kostnaden.
Tummen upp för att du ska kontakta rådgivare.
Jag har leasing via jobbet. Bilen kostar 6000 men för mig blir det endast 1800kr netto. Borde anses vara riktigt bra tycker jag? Försäkring, biltvätt, service och allt ingår. Samt att jag betalar 12kr milen
 

UppgivenMillenial

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
20 December 2023
Meddelanden
191
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Jag har leasing via jobbet. Bilen kostar 6000 men för mig blir det endast 1800kr netto. Borde anses vara riktigt bra tycker jag? Försäkring, biltvätt, service och allt ingår. Samt att jag betalar 12kr milen
Bilförmån kontra privatleasing kanske ses på olika sett?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp