• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Inkassobolag kräver mer pengar än skulden på KF

Listen

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
18 Oktober 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Hej,

Vilket belopp gäller egentligen på en skuld som låg på KF. KFs eller inkassobolagets?
Har efter jag betalt mina skulder på KF fått betalningar från inkassobolag på samma skulder som avser avgifter och restskuld.

Är det bara att betala eller vad gäller?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Det där försökte Sileo med mig en gång. Jag pratade med Kronofogden om det och de sa att inkassobolagen är skyldiga att uppdatera summan regelbundet.
Det är alltså summan hos kfm som gäller.
jag förklarade detta för sileo och då avslutade de ärendet.
 

Listen

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
18 Oktober 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Det där försökte Sileo med mig en gång. Jag pratade med Kronofogden om det och de sa att inkassobolagen är skyldiga att uppdatera summan regelbundet.
Det är alltså summan hos kfm som gäller.
jag förklarade detta för sileo och då avslutade de ärendet.
Tack för snabbt svar! Är det inte bedrägeri att göra så? Jag menar att kräva mera pengar än KF
 

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Sileo var i detta fall bara otroligt okunniga. Om det är bedrägeri vet jag inte.
 

HCM

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
31 Mars 2016
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Var också med om det när min löneutmätning avslutades och alla skulder var klara. Alektum skickade ett par månader efter utmätningen ett kravbrev på 400kr ungefär för avgifter till KFM från 2014 med samma målnummer på en skuld som avslutades hos KFM samma år som utmätningen tog slut. Betalade då det var en så pass liten summa och jag ville bara bli av med alla skulder asap.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp