Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande skuldsanering – erfarenheter med familj och hus

Ny medlem
Poäng: 1
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej. Behöver bara få skriva av mig och prata med folk i liknande situationer. Jag släppte alla mina lån för nästan 3år sedan. Jag hade 1.1m i blanco som idag är uppe i 1.7m.
Jag lever med fru och 5 barn och har hus. Och jag tog beslutet att släppa allt för att kunna ge barnen en normal uppväxt. Jag har haft skulder dragandes hela mitt myndiga liv men allt klarat mig. Men på senaste åren har det blivit låna för att klara sig, för att sedan baka ihop till ett större lån. Och så var karusellen igång. Jag äger inget av större värden förutom en bil för runt 40k som jag åker till jobbet med. Jag har ingen fast arbetsplats utan reser runt mycket. Jag skickade in skuldsanerings ansökan i november 2025 med hjälp från skuldrådgivare och fick inledande i september i år. Mina lån har uppkommit från billaffärer och överkonsumtion/avbetalningar.
Mitt hus är värderat på booli mellan 1.8m och 2m och jag har 1.8m I bolån. Nu vill kf värdera huset för att se eventuellt över/undervärde. Inget är renoverat på 15år och källaren är från 70tal, samt tak börjar bli slitet. Jag har så sjukt mycket hjärnspöken och stora delar av dagarna funderar över situationen.... om någon har erfarenheter liknande min så dela gärna era erfarenheter med mig. Det här äter upp mig innefrån...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp