Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Intrum Justitia Sverige vägrar godkänna ackord

Hej,

Någon som haft med Intrum Justitia Sveriges Stockholmskontor att göra?

Jag har genomfört ackordsuppgörelser med över tio borgenärer och betalat 65% av skulderna. Alla utom Intrum Justitia Sverige har accepterat uppgörelsen, alla är nu betalda och avskrivna utom dessa som fortsätter jävlas att inte gå med på 65% ackord.
Det är Resurs bank som är ägare till skulden, de verkar inte ens fatta att jag genomfört ackord med alla andra.
Jag har redan betalat 65% av skulden till dem, men de vägrar att avskriva resten.

Vad ska jag göra? Har haft enbart mailkontakt då jag lätt blir vansinnig av att prata med dem i tel. Hjälper det att ringa? Kan man be om att få tala med ngn chef?
Kan kommunens skuldrådgivare hjälpa till o ringa?

Någon som har tips hur jag ska klara av att övertala dem, de verkar immuna mot alla argument jag skrivit till dem - som att det borde vara god inkassosed att de också accepterar eftersom de andra gjort det, att jag dessutom haft en budget som var på 100.000 att betala alla och som nu är slut.
Att de också sökt utmätning på mitt sjukbidrag med 245:- i månaden som innebär att resten av skulden aldrig kommer att bli betald. Det är 9.000 kvar av skulden som fortsätter att ticka ränta hos KF. Så jävligt när nu alla andra skulder är betalda och jag trodde jag skulle kunna andas ut.

Vad är annorlunda med detta Stockholmskontor? Jag har haft förhandlingar med Santander, Intrum J Invest och

Dom är ombud åt resurs, och det kan stå i avtalet dem emellan att dom inte ska acceptera accordsuppgörelser, då spelar det ingen roll vem du pratar med.
Prata med resurs i stället, det är ju deras skuld.

Att hävda att det inte är god inkassosed biter nog ganska dåligt, jag skulle säga spontan att det inte är något fel på inkassoseden för att man inte vill gå med på ett ackord.

Förstår att de har avtal, men eftersom alla andra borgenärer accepterat så undrar jag om det är något särskilt
jag kan ta upp som argument för att de ska bevilja ackordet? Jag har alltså betalat 65% men det räcker inte för dem, dock för alla andra som jag förhandlat med utan större problem.

Varit i kontakt med Resurs, men det var tydligt at de inte alls satt sig in i ärendet utan hänvisade bara tillbaka till Intrum.
Med god inkassosed syftar jag på att de borde följa med på de andra borgenärernas linje, och att ta hänsyn till aspekter som existensminimum och att jag visat betalningsvilja istället för att fortsätta jaga någon där det är uppenbart att skulden inte kan komma att bli betald genom att utmäta 245:- av ett sjukbidrag per mån .

Tips på hur och vad jag kan ta upp i samtalet med Resurs då jag ska försöka ringa o prata med dem imorgon?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp