Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Jag är så körd.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lanetorsk" data-source="post: 376249" data-attributes="member: 4479"><p>Jag försöker läsa mellan raderna, men varken 50K kreditkort eller 30K inkasso är några jättesummor om man inte är helt tappad och det är du inte ens i närheten av, för du sitter ändå här och lyckas skriva av dig, du kanske har en miljon eller något i skulder, då är du nästan samma sits som mig. Jag har strax under 1.4 miljoner i skuld (eller ja, inga skulder så sätt, det är på lån alltihop) men det är fortfarande något som ska betalas av.</p><p></p><p>Jag har varit där du var, där det rasade in en 15-20 inkasso-krav i månaden, prata med kronofogden var dagligen en uppgift, svara på deras bekräftelse-brev osv, allt ungefär alltid ha max 14 kronor på kortet och försöka ha råd med att leva. Snacka om att man blev våldtagen varje dag av livet för att man själv är en jävla idiot.</p><p>Jag förstår dig så jävla mycket så du inte anar, du är verkligen inte ensam. Statistiken säger att 1 av 4 personer har någon form av skuld, så om du tittar på de du känner, så är det garanterat fler än du som har skulder, men som de absolut inte berättar något om, för de känner skam precis som du.</p><p></p><p>Jag kan inte säga vad du ska göra , än mer svara på hur illa du sitter i skiten men jag ska i grova drag beskriva hur min väg sett ut.</p><p></p><p>- Började ta ansvar för ekonomin.</p><p>- Gjorde ett dokument med skulder i form av "Långivare Totalbelopp Månadsavbetalningssumma Datum för betalning Räntesats" och sen en ny rad för respektive skuld.</p><p>Där inkluderar jag även mina fasta utgifter.</p><p>Lägg till och ta bort dina skulder, lån, avgifter och annat som är relevant för din ekonomi. </p><p>Jag har ett simpelt text-dokument på datorn, funkar utmärkt.</p><p></p><p>Längst upp har jag inkomster, avräknar sen allt som ska betalas per månad, och längst ner resultatet (dvs hur mycket jag går minus, eller vad jag har kvar efter allt är betalt varje månad)</p><p>Då ser jag hur mycket extra jag behöver få in varje månad för att gå plus/minus 0, eller hur mycket jag har att spendera.</p><p></p><p>I övrigt så måste du jobba, varje dag. Så har du inget jobb är det ditt första mål. Spelar ingen roll om du jobbar inom media eller säljer korv. Hitta ett jobb eller om du redan har ett. Se till att jobba heltid och lägg dina 8 timmar på att faktiskt jobba och inte sitta still på jobbet med dina tankar.</p><p>Det får dig att hitta en rutin, tänka på något annat några timmar. Ta hand om all övrig skit. Detta är enskilt det största råd jag kan ge dig. Precis ALLT annat löser sig om du bara ser till att ha ett jobb.</p><p>Givetvis är tak över huvudet ännu viktigare, men det står att du blev av med möbler, inte boende. </p><p>Sen vad gäller god mat, bil, hobbies, dejter, dator, kläder, kompisar, evenemang, status så får det vänta tills det mest akuta är löst.</p><p>Det är verkligen inget du behöver mer än det ytterst nödvändiga. Går att ha allt sådant och ändå ha 1.4 miljoner i skuld. Lovar på heder och samvete.</p><p></p><p>Hur du mår är en sak också och det är bara du som kan ta dig ur det. Hitta något som håller dig sysselsatt. Kanske vill du bli en casanova med brudarna, så öva då på att ragga på ett snyggt sätt, du kanske vill bli den alla ser upp till, läs en självhjälpsbok eller två eller vill du bara ta dom där bilderna som vinner priser. Ditt mående kommer bli bättre om du hittar något att göra och hålla dig sysselsatt på den tiden du inte betalar skulder, jobbar eller tar hand om vardagen. </p><p></p><p>Skulle kunna skriva en hel bok om ämnet men jag kan väl bara sammanfatta det såhär: Det suger så jävla hårt just nu men det löser sig alltid. Det gör faktiskt det även om du inte tror det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lanetorsk, post: 376249, member: 4479"] Jag försöker läsa mellan raderna, men varken 50K kreditkort eller 30K inkasso är några jättesummor om man inte är helt tappad och det är du inte ens i närheten av, för du sitter ändå här och lyckas skriva av dig, du kanske har en miljon eller något i skulder, då är du nästan samma sits som mig. Jag har strax under 1.4 miljoner i skuld (eller ja, inga skulder så sätt, det är på lån alltihop) men det är fortfarande något som ska betalas av. Jag har varit där du var, där det rasade in en 15-20 inkasso-krav i månaden, prata med kronofogden var dagligen en uppgift, svara på deras bekräftelse-brev osv, allt ungefär alltid ha max 14 kronor på kortet och försöka ha råd med att leva. Snacka om att man blev våldtagen varje dag av livet för att man själv är en jävla idiot. Jag förstår dig så jävla mycket så du inte anar, du är verkligen inte ensam. Statistiken säger att 1 av 4 personer har någon form av skuld, så om du tittar på de du känner, så är det garanterat fler än du som har skulder, men som de absolut inte berättar något om, för de känner skam precis som du. Jag kan inte säga vad du ska göra , än mer svara på hur illa du sitter i skiten men jag ska i grova drag beskriva hur min väg sett ut. - Började ta ansvar för ekonomin. - Gjorde ett dokument med skulder i form av "Långivare Totalbelopp Månadsavbetalningssumma Datum för betalning Räntesats" och sen en ny rad för respektive skuld. Där inkluderar jag även mina fasta utgifter. Lägg till och ta bort dina skulder, lån, avgifter och annat som är relevant för din ekonomi. Jag har ett simpelt text-dokument på datorn, funkar utmärkt. Längst upp har jag inkomster, avräknar sen allt som ska betalas per månad, och längst ner resultatet (dvs hur mycket jag går minus, eller vad jag har kvar efter allt är betalt varje månad) Då ser jag hur mycket extra jag behöver få in varje månad för att gå plus/minus 0, eller hur mycket jag har att spendera. I övrigt så måste du jobba, varje dag. Så har du inget jobb är det ditt första mål. Spelar ingen roll om du jobbar inom media eller säljer korv. Hitta ett jobb eller om du redan har ett. Se till att jobba heltid och lägg dina 8 timmar på att faktiskt jobba och inte sitta still på jobbet med dina tankar. Det får dig att hitta en rutin, tänka på något annat några timmar. Ta hand om all övrig skit. Detta är enskilt det största råd jag kan ge dig. Precis ALLT annat löser sig om du bara ser till att ha ett jobb. Givetvis är tak över huvudet ännu viktigare, men det står att du blev av med möbler, inte boende. Sen vad gäller god mat, bil, hobbies, dejter, dator, kläder, kompisar, evenemang, status så får det vänta tills det mest akuta är löst. Det är verkligen inget du behöver mer än det ytterst nödvändiga. Går att ha allt sådant och ändå ha 1.4 miljoner i skuld. Lovar på heder och samvete. Hur du mår är en sak också och det är bara du som kan ta dig ur det. Hitta något som håller dig sysselsatt. Kanske vill du bli en casanova med brudarna, så öva då på att ragga på ett snyggt sätt, du kanske vill bli den alla ser upp till, läs en självhjälpsbok eller två eller vill du bara ta dom där bilderna som vinner priser. Ditt mående kommer bli bättre om du hittar något att göra och hålla dig sysselsatt på den tiden du inte betalar skulder, jobbar eller tar hand om vardagen. Skulle kunna skriva en hel bok om ämnet men jag kan väl bara sammanfatta det såhär: Det suger så jävla hårt just nu men det löser sig alltid. Det gör faktiskt det även om du inte tror det. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Jag är så körd.
Topp