Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Brixo Kontokredit
- Lån utan UC
4.
Creditstar
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Lån utan UC
6.
Loanstep
- Lån utan UC
7.
Klaralån
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Lumify
- Lån utan UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jag måste få ordning på mitt liv...
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skuldfrisen" data-source="post: 489514" data-attributes="member: 14590"><p>Hej! Först och främst, otroligt bra jobbat!</p><p></p><p>Detta är inte ekonomisk rådgivning. Det är 3 steg jag skulle själv tagit till ett ekonomisk säker framtid med en lägenhet:</p><p></p><p>1. Fokusera på att aggressivt betala av skulderna (förutom CSN) tills siffran ligger på 0.</p><p></p><p>2. Sen skulle jag fokusera på att spara ihop pengar till lägenheten, och den summan kan man lägga i ett ränte konto med statlig insättningsgaranti, den ligger väl på ungefär 2%.</p><p></p><p>3. Efter bostaden, då vill jag spara för framtiden (15 år framåt) så skulle jag öppna en ISK konto och börja investera där.</p><p></p><p>Låt mig förklara varför mina prioriteringar är så här, säg att man har 10000 kronor att lägga undan till steg 1-3.</p><p></p><p>Steg 1: säg att man har kvar 10000 i skulder med en ränta på 20%, då måste man betala 2000kr per år i ränta. Annan sätt att tänka på det är att om man betalar av hela beloppet nu istället om ett år, så har man tjänat 2000. Det är 20% garanterat avkastning.</p><p></p><p>Steg 2: fast ränta sparkonto erbjuder endast ca. 2% avkastning idag. Så om man sätter in 10000 där, tjänar endast 200 kronor per år.</p><p></p><p>Steg 3: investerar man i globalindexfonder så är det inte garanterat avkastning, börsen kan gå ner, krascha etc. Men historiskt sätt överen lång period man få en snittavkastning på 8%, vilket är ganska bra. Men det kommer med risk i den korta horisonten och därför om jag ska köpa bostad i snara framtiden (säg inom 5 år) så skulle jag inte ta den risken.</p><p></p><p>Hoppas mitt resonemang är tydligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skuldfrisen, post: 489514, member: 14590"] Hej! Först och främst, otroligt bra jobbat! Detta är inte ekonomisk rådgivning. Det är 3 steg jag skulle själv tagit till ett ekonomisk säker framtid med en lägenhet: 1. Fokusera på att aggressivt betala av skulderna (förutom CSN) tills siffran ligger på 0. 2. Sen skulle jag fokusera på att spara ihop pengar till lägenheten, och den summan kan man lägga i ett ränte konto med statlig insättningsgaranti, den ligger väl på ungefär 2%. 3. Efter bostaden, då vill jag spara för framtiden (15 år framåt) så skulle jag öppna en ISK konto och börja investera där. Låt mig förklara varför mina prioriteringar är så här, säg att man har 10000 kronor att lägga undan till steg 1-3. Steg 1: säg att man har kvar 10000 i skulder med en ränta på 20%, då måste man betala 2000kr per år i ränta. Annan sätt att tänka på det är att om man betalar av hela beloppet nu istället om ett år, så har man tjänat 2000. Det är 20% garanterat avkastning. Steg 2: fast ränta sparkonto erbjuder endast ca. 2% avkastning idag. Så om man sätter in 10000 där, tjänar endast 200 kronor per år. Steg 3: investerar man i globalindexfonder så är det inte garanterat avkastning, börsen kan gå ner, krascha etc. Men historiskt sätt överen lång period man få en snittavkastning på 8%, vilket är ganska bra. Men det kommer med risk i den korta horisonten och därför om jag ska köpa bostad i snara framtiden (säg inom 5 år) så skulle jag inte ta den risken. Hoppas mitt resonemang är tydligt. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Jag måste få ordning på mitt liv...
Topp